برقراری مجدد بیمه چهار هزار قالیباف در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد ...
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام خبر خوش برقراری مجدد بیمه بیش از چهار هزار نفر از قالیبافان استان گفت: برقراری مجدد بیمه بیش از چهار هزار نفر از قالیبافان استان دستاورد بزرگی در صنعت فرش دستبافت است که با پیگیری های مستمر محقق شد.

صابر پرنیان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به این که آذربایجان شرقی جایگاه ویژه ای در هنر صنعت فرش دستبافت دارد بر این اساس مصوبه بیمه قالیبافان تاثیر بسیاری در ارتقای امنیت شغلی قالیبافان استان خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای امنیت شغلی قالیبافان گفت: با ارجاع موارد مورد نیاز در زمینه اصلاح آیین نامه بیمه قالیبافان و صنایع دستی با همکاری سازمان صمت استان، استانداری آذربایجان شرقی، سازمان تامین اجتماعی، تشکل های مرتبط با فرش و همکاری نمایندگان مجلس به وزارت صمت، مرکز ملی فرش، وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی، ردیف و بودجه لازم برای بیمه قالیبافان تخصیص یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی وی افزود: تلاش می کنیم با رفع موانع فعالیت قالیبافان و حفظ هویت صنعت فرش دستبافت علاوه بر افزایش تولید این اقدامات منجر به توسعه تجارت و رشد صادرات شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا