تحقیق و پژوهش، زیر بنای اقدامات علمی و شاهراه خودکفایی است

رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان: ...
رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با اشاره به اینکه علم و دانش، پایه و اساس اقتدار و پیشرفت همه جانبه کشور است، گفت: تحقیق و پژوهش، زیر بنای همه اقدامات علمی و شاهراه ورود به صنعت و خودکفایی است.

محمدصادقی آزاد از انعقاد تفاهمنامه همکاری در راستای تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و توسعه همکاری های علمی، تحقیقاتی و صنعتی بین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران خبر داد.

وی در خصوص محورهای مهم این تفاهمنامه، اظهار کرد: توسعه تحقیقات کاربردی و استفاده موثر از ظرفیت دانشگاه در مطالعات پایه ای و کاربردی و حمایت از انجام پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه های تخصصی مورد نیاز این شرکت مهم در صنعت ریلی، بهره مند شدن طرفین از توانمندی های علمی و تحقیقاتی یکدیگر از قبیل امکانات آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه ای، ایجاد پژوهشکده های مشترک بین شرکت و دانشگاه به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های طرفین جهت رفع نیازها و اولویت های فناوری شرکت، حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در شرکت فوق در قالب طرحهای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و جامعه، توسعه دوره های مهارتی برای دانشجویان با همکاری شرکت و دانشگاه از مباحثی بود که در این تفاهمنامه مورد توافق طرفین قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه علم و دانش، پایه و اساس اقتدار و پیشرفت همه جانبه کشور است گفت: تحقیق و پژوهش، زیر بنای همه اقدامات علمی و شاه راه ورود به صنعت و خودکفایی است، از آنجا که همه تحقیقات و پژوهش های موفق و کاربردی از رهگذر دانشگاه عبور می کند، بنابراین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز برای تحقق رسالت ها ومسئولیت های اجتماعی خویش، همواره در خدمت صنعت و جامعه است.

صادقی آزاد با اشاره به نگاه ژرف مقام معظم رهبری، دولتمردان و سیاست گذاران به شرکت های دانش بنیان، بر لزوم همکاری پیوسته صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود: در سایه ارتباط صنعتگران با دانشگاهیان است که مشکلات کشور مرتفع می شود.

وی بیان کرد: صنعت باید این ظرفیت را در خود ایجاد کند که با استفاده از یافته های پژوهشی دانشگاه کمبودهای خود را تکمیل کند.

وی ادامه داد: دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با تکیه بر اساتید توانمند، دانشجویان نخبه وامکانات آزمایشگاهی و... با تمام توان همواره در خدمت صنعت و جامعه برای دستیابی به اهداف پیش رو است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، متقی پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان گسترش صنایع ریلی ایران ایرید ، با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه گفت: با توجه به رویکرد شرکت مبنی بر بومی سازی قطعات شرکت مذکور، می طلبد ارتباط این شرکت با دانشگاه به معنای واقعی نزدیک تر شود و صنعت و دانشگاه بتواند نیازهای پژوهشی و فنی یکدیگر را بر طرف نماید، ما در این راستا مصمم هستیم با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ارتباط نزدیکی داشته باشیم واز تجربیات و امکانات این دانشگاه جامع بهره مند شویم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا