تبریز همواره در طول تاریخ به هویت شیعی معروف بوده است

امام جمعه موقت تبریز: ...
امام جمعه ی موقت تبریز با بیان اینکه تبریز همواره در طول تاریخ به هویت شیعی معروف بوده است، گفت: ما متن تاریخی داریم که در آن تبریز پشتوانه ی شیعه است و این تصادف نیست که سه علامه از این شهر است.

حجت الاسلام علی فاضل هیدجی، جمعه، ۲۹ اردیبهشت ماه در خطبه های نماز جمعه تبریز، اظهار کرد: سه علامه طباطبایی، امینی و  جعفری از شهر تبریز هستند که اگر کودکان و نوجوانان ما زندگی علامه طباطبایی را سرلوحه ی زندگی خود قرار دهند و آن را به عنوان هویت اخلاقی خود بشناسند غیرممکن است که از مسیر حق خارج شوند.

وی افزود: تبریز باید دوباره سردمدار هویت شیعی شود، هویت شیعی و مذهبی، بخشی لاینفک از هویت مردم تبریز است و در همه اعصار تاریخی این هویت جنبه های خود را نشان داده است و در زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم اثر خود را بازتاب کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از توطئه های دشمن ما در فضای مجازی و بخش دیگر آن در دنیای حقیقی است، ادامه داد: دشمن به دنبال گرفتن هویت اسلامی مردم ایران است که تنها راه حل ما مراجعه به هویت اسلامی و ایرانی مان است.

هیدجی با اشاره به اینکه مردم ایران دارای اصالت اسلامی و ایرانی هستند، بیان کرد: به همین دلیل دشمن هویت ایرانی و اسلامی مردم ما را نشانه گرفته است و قصد دارد این هویت را از ملت ایران بگیرد و اگر با فرهنگ ناب شیعه با مسائل برخورد نکنیم مشکلات در مقابل ما صف آرایی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مصرف گرایی و ریخت و پاش در زندگی شخصی و جامعه و ادارات یک مشکل جدی است و ترویج مصرف گرایی و اسراف مانند سدی در مقابل توسعه کشور محسوب می شود و باید تلاش کنیم تا این آفت در بین خانواده ها به ارزش تبدیل نشود و ایران اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت پایدار خود مستمر بماند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه اولین نشانه ی شیعه خودکفایی است، خاطرنشان کرد: مردم اگر در مسیر دانش باشند تمام آنچه که در آسمان است برای آن ها دعا می کنند و باید عقاید، اخلاق، جامعه شناسی و روانشناسی شیعه، محور بوده و از علم راستین برخوردار باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا