میلیاردها هزینه برای هیچ / وقتی شهداب بعد از 22 سال همه را ناامید کرد

ستاره‌هایی که برای درخشش به آسمان منامه رفته بودند با نتیجه‌ای شوک آور و با چراغ خاموش به ایران بازگشتند. ...

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، بیست وسومین دوره رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا از 24 تا 31 اردیبهشت به میزبانی بحرین در حالی به پایان رسید که تیم شهداب یزد مدافع عنوان سومی این رقابت ها با هدایت محمدرضا تندروان و با قبول شکست مقابل تیم پلیس قطر عنوان چهارمی این دوره از مسابقات را به دست آورد.

شهدابی ها با قبول این شکست درحالی سومی آسیا را هم از دست دادند که انتظار می رفت با وجود خرید ستاره هایی چون سعید معروف، امیر غفور و سایر ملی پوشان نتیجه بهتری از چهارمی آسیا را کسب کنند.

بدون تردید قرار گرفتن در رده چهارم جام باشگاه های آسیا آنهم برای تیمی که خریدهای کهکشانی را برای حضور قدرتمند در این مسابقات انجام داده بود نمی تواند مطلوب باشد.

IMGL6115

شاگردان تندروان در جریان این مسابقات در مرحله مقدماتی موفق به شکست گاز جنوب عراق، کام ایر افغانستان و تایچونگ بانک چین تایپه شدند و به عنوان صدرنشین گروه با اقتدار راهی مرحله دوم شدند. نماینده ایران در مرحله دوم هم با پیروزی مقابل اسپورتینگ کویت و شکست برابر پلیس قطر حریف سانتوری ژاپن در نیمه نهایی شد. تیم شهداب در این دیدار هم عملکرد ضعیف و ناامید کننده ای را به نمایش گذاشت تا نتیجه ای بهتر از چهارمی آسیا نصیب تیم پرستاره یزدی نشود.

گفتنی است که با عملکرد ضعیف شهدابی ها پس از بیست و دو سال تیمی از باشگاه های ایران روی سکوی رقابت های جام باشگاه آسیا قرار نگرفت تا به این صورت تمام آن هزینه هایی که برای خرید ستاره ها شده بود به باد برود نماینده ایران در این مسابقات به جایی نرسد.

این در شرایطی است که تیم والیبال پیکان در فصل گذشته این مسابقات موفق شده بود به مقام قهرمانی آسیا برسد اما شهداب که امسال تنها نماینده ایران بود به رتبه ای بهتر از چهارمی دست پیدا نکرد.

IMGL6126

محمدرضا دامغانی کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در واکنش به ناکامی شهدابی ها در این دوره از مسابقات اظهار داشت: هر چند خیلی دقیق از سیاست های مدیران شهداب اطلاعی ندارم ولی احساس می کنم مدیران باشگاه به دنبال قهرمانی در آسیا بودند به همین منظور سعید معروف را هم جذب کردند. حضور سعید معروف در این بازی ها برای تیم شهداب لازم بود اما کافی نبود. امروزه برای بردن تیم های قوی مانند سانتوری ژاپن نیاز است که یک پکیج کامل داشته باشیم. بهتر بود که آقای تندروان و همکارانشان در این پست به انضمام اینکه آقای معروف را جذب کرده بودند یک بازیکن دیگر را هم به تیم اضافه می کردند.

وی افزود: سعید معروف بازیکن بزرگی است اما نتوانست به تیم کمک کند. اگر در این پست بازیکن بهتری جذب می کردند قطعا نتیجه بهتری می گرفتند ما روز بازی با سانتوری در هیچ  فاکتوری خوب نبودیم و شب قبلش هم به پلیس قطر باخته بودیم. شاید فاصله زمانی با پلیس قطر و سانتوری ژاپن زمان کافی برای ریکاوری تیم شهداب نبود. متاسفانه آن چیزی که باید می دیدیم از تیم شهداب ما ندیدیم. شهداب در هیچ یک از فاکتورها خوب نبود و حتی اینطور احساس می شود که برنامه ای هم برای مهار موزرسکی روس نداشتند.

این مربی والیبال در مورد عملکرد تندروان هم توضیح داد: من علاقمند نیستم در این حوزه ورود پیدا کنم چون آقای تندروان تجربه مسابقات جهانی را دارد و کنار آقای ولاسکو و آقای سیچلو بوده است، مربی آب دیده ای است. فردی است که در باشگاه آسیا هم مربیگری کرده و الان اگر بخواهیم تندروان را به چالش بکشیم شاید به واقعیت فاصله داشته باشیم. تندروان هم یک سری محدودیت ها داشت او حضرت پور را می خواست که از طرف سرمربی تیم ملی لبیک گفته نشد. شک نکنید تندروان بهتر از همه ما می دانسته که در چه رویدادی شرکت کرده است و قطعا دنبال این نتیجه نبوده، حالا بهتر است منتظر بمانیم تا خودش در مورد این نتیجه هم توضیحات لازم را بدهند.

دامغانی در پایان گفت: بعد از 22 سال فکر می کنم این برای نخستین بار است که نماینده ایران روی سکوی نمی رود که اصلا زیبنده والیبال ایران نیست. امیدوارم سال آینده نماینده های کشورمان قوی تر از این در جام باشگاه ها ظاهر شوند.

انتهای پیام/

منبع: برنا