همکاری ایران و هند در تولید مواد اولیه دارویی

در دیدار وزرای بهداشت دو کشور مطرح شد؛ ...
وزرای بهداشت ایران و هند در حاشیه اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو سوییس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهرام عین اللهی، که برای شرکت در هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت به ژنو سفر کرده است، عصر سه شنبه در دیدار با وزیر بهداشت هند بر گسترش همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف از جمله علمی و دانشگاهی، پزشکی، دارویی و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی در حوزه پزشکی در ایران، گفت: همکاری در این زمینه با هند می تواند الگوی خوبی برای گسترش همکاری ها باشد.

عین اللهی افزود: ارتباط دانشمندان علوم پزشکی دو کشور ایران و هند در سال های اخیر استمرار داشته و همکاری برای پیشگیری و درمان بیماری های مشترکی که در دو کشور وجود دارد، سودمند و لازم به نظر می رسد.

وی ادامه داد: حجم تجارت ایران و هند در یک سال گذشته در حوزه محصولات سلامت محور افزایش یافته و تقویت مناسبات در این زمینه نیازمند تسهیل و تسریع فرآیندها است.

وزیر بهداشت کشورمان همکاری های مشترک شرکت های دانش بنیان ایران و هند را در تولید ایده های فناورانه و مواد اولیه دارویی، برای دو کشور فرصت خواند و گفت: مبادلات سلامت محور با هند می تواند مبتنی بر سیاست تجارت بدون دلار افزایش یابد.

منسوک مانداویا وزیر بهداشت هند نیز در این دیدار بر تشکیل کارگروهی مشترک برای گسترش همکاریها تاکید کرد.

هفتاد و ششمین اجلاس مجمع سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان از ۳۱ اردیبهشت در ژنو سوئیس آغاز شده و تا ۹ خرداد ادامه دارد.

وزیر بهداشت کشورمان که در صدر هیئتی برای حضور در این اجلاس به ژنو سفر کرده است، ضمن سخنرانی در مجمع عمومی، دیدار و گفتگو با همتایان خود از کشورهای مختلف را در برنامه های خود دارد.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز