۴ دوره کارگاه آموزشی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی برگزار شد

در راستای اجرای فصل جدید برنامه های آموزش حقوقی دستگاه های اجرایی، پیش از ظهر امروز پنج شنبه چهار دوره کارگاه آموزشی ویژه مدیران کل و مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی برگزار شد.

در این کارگاه های آموزشی که با اهتمام دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، معاونان معاونت حقوقی ریاست جمهوری به تدریس مباحث مربوط پرداختند.

این کارگاه ها شامل «الزامات حقوقی مبارزه با فساد در دستگاه های اجرایی» و «بایسته ها و شایسته های اجرای قانون اساسی» برای مدیران کل و «سازوکارهای حقوقی رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی» و «اصول تنظیم قراردادهای اداری» برای مدیران و کارشناسان حقوقی دستگاه های اجرایی استان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در مراسم افتتاح این کارگاه های آموزشی، با اشاره به اینکه بیشترین نارضایتی ها در مراجعات مردم به ادارات رخ می دهد، گفت: مدیران باید پاسخ به مطالبات، حل مشکلات و رعایت حقوق شهروندی را در اولویت کار خود قرار دهند.

تراب محمدی افزود: مدیران دستگاه ها و نهادهای اجرایی استان در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در راس برنامه های خود قرار دهند و به عنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.

وی به عدم آشنایی بسیاری از مدیران با مسائل حقوقی اشاره کرده و گفت: مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود.

 وی اظهار کرد: در برخی از قوانین، دستورالعمل ها، بخشنامه ها و آیین نامه ها نه تنها گرهی از مشکلات مردم حل نمی شود، بلکه گره های کوری هم ایجاد می شود که حل آنها مستلزم آشنایی با الزامات حقوقی و قانونی از سوی مدیران است.

محمدی افزود: همه ما نیازمند رعایت قانون هستیم و نسبت به همدیگر حقوقی داریم که لازم است مراعات شود.

محمدرضا سلطان زاده، مدیرکل دفتربازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری آذربایجان شرقی نیز گفت: دوره های آموزشی امور حقوقی، برای ارتباط موثر و مستمر استانداری و دستگاه های اجرایی با معاونت حقوقی ریاست جمهوری برنامه ریزی شده و این معاونت نقش مهمی در تدوین لوایح، آیین نامه ها و بخشنامه ها دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی گفت: معاونان تحقیقات و آموزش حقوق شهروندی ، قانون اساسی و هماهنگی و برنامه ریزی امور حقوقی و مدیرکل آموزش معاونت حقوقی ریاست جمهوری در کارگاه های آموزشی امروز مباحث مربوط را تدریس خواهند کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا