افتتاح بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی در سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی به صورت همزمان با حضور در شهر جدید سهند به بهره برداری رسید.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه در این آیین اظهار کرد: بیش از ۳۲ هزار هکتار زمین یعنی تقریبا چهار برابر مسکن مهر برای نهضت ملی مسکن تامین شده است.

وی با اشاره به پروژه های متعددی که در سفر به استان افتتاح شد از جمله راه آهن بستان آباد_ خاوران، بیان کرد: این پروژه ها به ویژه در حوزه تکمیل کریدورهای حمل ونقلی دارای اثرات مهم اقتصادی برای آینده کشور هستند.

وی افزود: با اقداماتی که در حال انجام است، رشد ۱۰۰ درصدی صدور پروانه در بافت های فرسوده در همه شهرها برآورد شده است.

وی تاکید کرد: تا پایان سال بیش از ۷۰ هزار واحد مسکن مهر را تکمیل کرده و تحویل مردم خواهیم داد.

همچنین مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: از مجموع ۲۸۰ هزار ثبت نام کننده ۴۴ هزار مورد تایید نهایی شدند که ۲۲ هزار نفر آورده اولیه داشتند چرا که هزینه ساخت این واحدها بر عهده مردم می باشد.

بخشی زاده وظیفه اصلی دولت را تامین زمین و معرفی برای تسهیلات بانکی عنوان کرد و افزود: آورده اولیه مردم مشکل اصلی بوده و  پیمانکاران و کارگزاران در کار خود کوشا هستند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع این پروژه های در حال ساخت ۷۶ هزار واحداعم از خود مالکی و روستایی بوده و علی رغم مشکلات زیادی که در تامین زمین با آن روبرو هستیم  بیش از ۹ هزار هکتار تامین کرده ایم که از این میزان یک هزار و ۵۰۰ هکتار آن دارای کاربری مسکونی است که برای  ۳۰۰ هزار واحد مسکونی جوابگو است.

 به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرداری استان، وی با اشاره به اینکه در تامین زمین پیشرفت های قابل قبولی داشته ایم ابراز کرد: امروز بیش از ۱۱ هزار و ۳۰۰ واحد در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید که قسمت اعظم پروژه ها در شهر جدید سهند است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا