گلایه از اطاله بانک ها در پرداخت وام ازدواج/ادارات دولتی سالن های خود را برای ازدواج در اختیار جوانان قرار دهند

رئیس خانه جوان بندرعباس با بیان اینکه اجاره بهای سنگین خانه،کمر جوانان را شکسته است، گفت: مدت زمان پرداخت وام ازدواج از طرف بانک‌ها بشدت طولانی و اذیت کننده است. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، ایمان شهریاری رئیس خانه جوان بندرعباس، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بندرعباس، اظهارداشت: در جامعه امروز مشکل اصلی و مانع ازدواج جوانان مسئله مسکن و اجاره بهای سنگین آن است.

وی افزود: یافتن خانه با اجاره بهای مناسب برای جوانان تبدیل به یک آرزو شده است و خرید خانه هم که تبدیل به رویایی دست نیافتنی که باید برای این دو معضل راهکاری پیدا شود.

وی تصریح کرد: مشکل اجاره بهای بالا در بندرعباس کمر جوانان را شکسته و موجب شده زمینه بی میلی جوانان به ازدواج تقویت شود.

 شهریاری بیان کرد: مدت زمان پرداخت وام ازدواج از طرف بانک ها بشدت طولانی است و متاسفانه بانک ها فرآیند پرداخت وام ازدواج را طولانی می کنند که این امر بسیار اذیت کننده است.

 وی ادامه داد: دیگر مانعی که جوانان را حرکت به سوی ازدواج باز می دارد هزینه های بالای اجاره تالار عروسی در شهر بندرعباس است که سرسام آور می باشد و اگر می خواهیم سیاست های جوانی جمعیت را تحقق ببخشیم بایست به این موارد توجه ویژه داشته باشیم.

 رئیس خانه جوان بندرعباس هزینه بالای آرایشگاه های زنانه و مردانه را از دیگر مشکلات پیش رو جوانان دانست و گفت: دستگاهای نظارتی پیگر این موضوع باشند.

ایمان شهریاری در بخش پایانی سخنان خود اشاره ای به بالا بودن هزینه های آرایشگاه های مردانه و زنانه داشت و خاطرنشان کرد: از ادرات و دستگاهای اجرایی که اماکنی مناسب برای برگزاری جشن های عقد و عروسی دارند درخواست میکنم که با هزینه کمتر سالن های خود را در اختیار جوانان بگذارند تا مراسم ازدواج خود را برگزار کنند.

انتهای پیام/

منبع: برنا