اولین مرکز آموزش کار در حوزه املاک در تبریز افتتاح شد

طی آیینی با حضور مدیر کل دفتر بهسازی و هدایت شغلی سازمان فنی و حرفه ای کشور، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، اولین مرکز آموزش کار در حوزه املاک افتتاح شد.

مدیر کل دفتر بهسازی و هدایت شغلی آموزش فنی و حرفه ای کشور در این آیین از برگزاری ۸۰ درصد از آموزش های سازمان فنی و حرفه ای در محیط کار واقعی خبر داد.

محمود تقی پور به شکاف میان خروجی دانشگاه ها و نیاز در زمینه های صنعت، خدمات، اصناف و بازار کار اشاره کرد و گفت: صنعت، خدمات و اصناف نیازمند کارگر ماهر، زبده و حرفه ای بوده که متاسفانه خروجی و محصول دانشگاه ها این نیاز را برطرف نمی سازد.

وی به پیشرو بودن سازمان آموزش فنی و حرفه ای در زمینه رفع شکاف میان دانشگاه و بازار کار تاکید کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ۱۹ جامعه هدف دارد که مکلف و موظف است آموزش های مهارتی را بر اساس استانداردهای جهانی و به شیوه های متنوع و متفاوت در بخش های مختلف دولتی و آزاد ارائه دهد.

وی به توجه ویژه در زمینه آموزش تاکید کرد و گفت: ما هزینه ای در زمینه آموزش نمی کنیم بلکه در راستای پیشبرد اهداف خود در عرصه آموزش سرمایه گذاری انجام می دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در این مراسم به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده اند کشور در موازات علم به پنچه های کارآمد و قوی نیازمند است اشاره کرد و گفت: آموزش فنی و حرفه ای یک هنر است و همچنین به واسطه ی آموزش های فنی و حرفه ای علم نافع به عمل صالح تبدیل می شود.

علی مشایخی، افتتاح مرکز آموزش کار در حوزه املاک را موجب ایجاد فرصت شغلی مناسب برای جوانان عنوان کرد و گفت: به کارآموزان در این مرکز بعد از قبولی در سنجش، گواهی نامه معتبر از سوی سازمان جهانی کار اعطا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا