دولت سیزدهم به دنبال گسترش سیاست همگرایی با همسایگان است

امام جمعه تبریز: ...
امام جمعه تبریز اظهار کرد: این هفته شاهد موضع گیری مثبت رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان بودیم، انتظار داریم دولت باکو در عمل حسن نیت خود را نشان دهد چرا که دولت سیزدهم در عمل نشان داده که به دنبال گسترش سیاست همگرایی با همسایگان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ۱۶ تیر در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز خاطر نشان کرد: دولت سیزدهم به دلیل اشتراکات فرهنگی و مذهبی، کشور دوست و برادر خود یعنی جمهوری آذربایجان را در اولویت قرار داده است، گسترش روابط دو کشور مخالفان جدی از جمله رژیم صهیونیستی دارد که منافع خود را در ایجاد و تقویت اختلافات می داند لذا باید هوشیار بود و در زمین دشمنی که کینه ی جهان اسلام را دارد بازی نکرد. 

وی با اشاره به اعتراضات خیابانی فرانسه که اخیرا در رسانه ها منتشر شده است، گفت: در ۳۰ شهر فرانسه حکومت نظامی برقرار شده و چند لشکر زرهی و پیاده قریب به ۴۵هزار نفری برای مقابله با اعتراضات در کف خیابان ها هستند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه اتفاقات فرانسه ابعاد گوناگونی دارد و باید از مناظر مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد، بیان کرد: آنچه برای جامعه ما مهم است، رفتار چندگانه غرب و مدعیان جریان گردش آزاد اطلاعات است، کسانی که تا دیروز بیانیه های رنگارنگ برای حمایت از اغتشاشگران ایرانی صادر می کردند، از بیانیه های کاخ سفید گرفته تا بیانیه نخست وزیر انگلیس اما اکنون رئیس جمهور فرانسه و نهادهای حقوق بشر در برابر اعتراضات فرانسه ساکت مانده و به خود جرات نمی دهند در مسائل داخلی این کشور دخالت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته فرانسه در اغتشاشات ایران یکی از آتش بیاران قائله بود، افزود: مکرون سال گذشته در اظهارات مداخله جویانه گفته بود که فرانسه سرکوب های اعمال شده توسط رژیم ایران را محکوم می کند اما الان خودش به این وضعیت دچار شده است.

 خطیب نماز جمعه تبریز به هفته ی حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: روز عفاف و حجاب روزی است که مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله ی رضاخان به مسجد گوهرشاد قیام کردند، کشتار مردم در این روز چیزی نیست که بشود فراموش کرد.

 وی کسانی که به حجاب پایبند نیستند را مورد خطاب قرار داده و افزود: کسانی که حجاب را رعایت نمی کنند اینگونه بیان می کنند که حجاب داشتن برایم سخت است ، معیار انجام دادن کارهای ما راحتی، سختی و با ارزش بودن آن کارهاست، انجام بسیاری از کارهای ارزشمند سخت است مثل درس خواندن، ورزش کردن، ایثار و فداکاری آما آیا رها کردن آن به بهانه سخت بودن منطق درستی است؟ اگر انجام دادن این کارها به دیگر افراد جامعه آسیب بزند چه قدر این بهانه قابل دفاع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان اشاره کرد و گفت: نداشتن برنامه ی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت یک تهدید بزرگ است.

وی خطاب به دستگاه های فرهنگی و متولیان امور جوانان، یادآورشد: اگر شما برنامه درست و جذابی نداشته باشید طبعا دشمن جای خالی شما را پر خواهد کرد در فصل تابستان فرصت بزرگی در دست ما است که با اجرای برنامه های جذاب اوقات فراغت جوانان را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه متولیان باید رعایت دو نکته را مدنظر قرار دهند، گفت: اولا دنبال طراحی و اجرای برنامه های سالم باشید و ثانیا ذائقه و سلیقه مخاطب را در نظر بگیرید، اگر برنامه های شما جذابیت نداشته باشند مخاطبی با شما همراه نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا