شهر دیزج دیز خوی میزبان مردمی ترین جشن و شور غدیر

جشن مردمی "شور غدیر" در شهر دیزج دیز خوی در مرکز شهر بصورت خودجوش توسط مردم متعهد و ولایت مدار این شهر در قالب غرفه های فرهنگی و هنری و اجتماعی و غذایی و پذیرایی با حضور پرشور مردم از کودک تا جوان و پیر از جای جای شهرستان خوی برگزار شد.

در غرفه فرهنگی و هنری کودکان ۵ تا ۱۰ ساله با عشق و علاقه صحنه های معرفی امام علی ع توسط پیامبر اسلام به عنوان جانشین و ولی و وصی اش نقاشی می شد تا هنر و عشق و علاقه شان به ائمه اطهار و ولایت نشان دهند.

چای ذغالی و سرو غذاهای سنتی بومی در سایر غرفه ها با حضور خودجوش مردم جلوه ای خاص به جشن و شور غدیر شهر دیزج دیز بخشیده بود.

رسول از فعالین مردمی این جشن و شور غدیر شهر دیزج دیز در گفت و گو با ایسنا گفت : مردم این شهر وقتی صحبت از ائمه اطهار و پیامبر و امام علی و نظام و انقلاب می شود عاشقانه پای به میدان عمل می گذارند و در این راه از جان و مال هم می گذرند.

وی تصریح کرد: همه ساله افراد و گروه های زیادی از این شهر با پای پیاده عازم کربلا می شوند.

به گزارش ایسنا؛ حضورپر شور کودکان در مراسم جشن غدیر شهر دیزج دیز در کنار پدر و مادرشان نشان می دهد ریشه های دینی و معنوی و ولایت در این شهر، محکم و قوی شکل گرفته است و دشمنان نتوانستند در این دیار معنوی کاری از پیش ببرند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا