تسهیل شرایط صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایران به عراق

وزیر بهداشت عراق عنوان کرد؛ ...
وزیر بهداشت عراق گفت: در حال حاضر شرایط صادرات برای شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی ایرانی به عراق را تسهیل کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری مهر، صالح الحسناوی، در بازدید از آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو اظهار کرد: این سفر و دیداری که با وزیر بهداشت و مسئولان حوزه سلامت داشتیم را نقطه عطفی در شروع با برکت همکاری مشترک می دانیم، بدون هیچ تردیدی حوزه دارو و تجهیزات پزشکی پرونده ویژه ای در سفر ما خواهد بود.

وی با اشاره به زمینه های مختلف همکاری بین ایران و عراق در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی گفت: واردات داروی ایران به بازار عراق، انتقال تجربه و تکنولوژی ساخت داروی ایرانی و تجهیزات پزشکی ایرانی جزو سرفصل های اصلی مورد مذاکره هستند.

الحسناوی با اشاره به اینکه در وزارت بهداشت عراق تسهیلات مناسبی برای آسان شدن واردات دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بعضی از ضوابط و آئین نامه ها که درگذشته خط قرمزی در وزارت بهداشت عراق محسوب می شد را تغییر داده ایم و در مقابل می خواهیم که شرکت های ایرانی که در حوزه تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعال هستند از این شرایط استفاده کنند.

وی خطاب به شرکت های تولیدکننده دارو و تجهیزات پزشکی گفت: تسهیلات جدید کشور عراق برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی تولید ایران برای شرکت های ایرانی به حد اعلا رسیده و امیدواریم شرکت های ایرانی با ضوابط جدید عراق خود را سازگار کرده و از این تسهیلات نهایت استفاده را ببرند؛ چرا که قطعا به نفع نیاز بازار عراق و تولیدکنندگان ایرانی خواهد بود.

وزیر بهداشت عراق خاطرنشان کرد: بدون تردید شرکت های معتبری در ایران وجود دارند که با ضوابط عراق سازگار هستند و در حال حاضر به کشور عراق صادرات دارند و محصولات آنها در بازار عراق مورد اقبال و احترام مردم است و امیدواریم سایر شرکت ها نیز به این سمت پیش بروند.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز