طراحی نرم افزار مسیریاب گردشگری برای مسافران نوروزی

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین خبر داد: ...

محسن اسفندیاری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: گردشگران می توانند با نصب برنامه مسیریاب گردشگری روی تلفن های هوشمند خود نقاط دیدنی، تاریخی و اماکنی که قصد بازدید آن را دارند، در برنامه همراه گردشگری شناسایی و مسیریابی کرده و اطلاعات لازم را دریافت کنند.

وی افزود: گردشگران ضمن بازدید از شهر تاریخی و فرهنگی قزوین می توانند با کمک گرفتن از لایه های اطلاعاتی از قبیل حمل ونقل، مراکز پذیرایی، هتل ها، بخش درمانی و شناسایی آنها روی نقشه، آدرس های مورد نظر خود را مسیریابی کنند.

رئیس سازمان آمار و فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: گردشگران برای دریافت نرم افزار همراه به پرتال شهرداری قزوین به آدرس www.qazvin.ir مراجعه کنند.

اسفندیاری تصریح کرد: انتقال نرم افزارها و نقش های گردشگری شهر به شهروندان و گردشگران از طریق چتر وای فای در صورت برگزاری نمایشگاه، آماده سازی بستر پرتال شهرداری مناسب با ایام نوروز و تحویل آن به روابط عمومی حوزه های مختلف جهت بارگذاری محتوا، پشتیبانی و راه اندازی زیرساخت فناوری اطلاعات در مکان های جشنواره و نمایشگاه های نوروزی و هماهنگی با ستاد کرونا از دیگر اقدامات سازمان در همراهی با برنامه های شهرداری در سال جدید است.

وی اضافه کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین راه اندازی برنامه راهنمای گردشگری الکترونیکی و دو زبانه سرسرای سعدالسلطنه، آماده سازی و به روزرسانی برنامه راهنمای گردشگری و بارگذاری آن در پرتال شهرداری جهت استفاده گردشگران را در ایام نوروز انجام داده است.

رئیس سازمان آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قزوین تاکید کرد: این سازمان سعی در کاربردی کردن هرچه بیشتر فناوری برای افزایش رفاه حال شهروندان دارد تا آنان به راحتی به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند.

منبع: ایمنا