مراجعه ۴۷۴ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در سیستان

زابل- سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و دبیر مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی زابل از مراجعه ۴۷۴ نفر به مراکز بهداشتی و درمانی در سیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلیلی بعدازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طوفان شدید گرد و خاک در سیستان باعث مراجعه ۴۷۴ بیمار و مصدوم متأثر از این پدیده به اورژانس های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل شده است.

وی ادامه داد: طوفان شدید گرد و خاک در منطقه سیستان زندگی و سلامت مردم شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز را به خطر انداخته است.

وی در ادامه گفت: از ساعت شش صبح ۲۷ تیر ماه جاری تا ساعت هشت صبح ۲۸ تیرماه، ۴۷۴ بیمار و مصدوم به اورژانس های بیمارستانی، بیمارستانی و مراکز درمانی تخت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل مراجعه کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به آلودگی شدید هوا، ۳۰ نفر از این تعداد بیمار، در بیمارستان بستری شدند و تحت نظر پزشکان و پرستاران قرار گرفته اند و همچنین ۴۴۴ نفر دیگر خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل اظهار کرد: از کل تعداد بیماران، ۱۴۵ نفر مبتلا به بیماری قلبی، ۲۴۸ نفر مشکل تنفسی، ۵۹ نفر مشکل چشمی و ۲۲ نفر مصدوم ترافیکی بودند که به دنبال کاهش میدان دید به مراکز درمانی مراجعه کردند.

وی خاطر نشان کرد: بیماران قلبی، تنفسی و بیماران خاص و سالمندان و کودکان در زمان طوفان گرد و خاک از منزل خارج نشوند و به سایر افراد جامعه هم توصیه می شود در صورت ضرورت برای قرار گرفتن در فضای باز حتما از ماسک استفاده کنند.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز