فرمانداران، بیشترین مسئولیت را در انتخابات دارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: ...
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مسئولیت سنگین فرمانداران در انتخابات اشاره کرد و افزود: فرمانداران، بیشترین مسئولیت را در انتخابات دارند که در این راستا باید نقش ویژه ای را در برگزاری انتخابات ایفا کنند.

آیت الله آل هاشم روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه در ششمین همایش آموزش منطقه ای ستاد انتخابات کشور، به فرمایشات امیرالمومنین ع خطاب به فرمانداران خود اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات حضرت علی ع فرمانداران باید ویژگی هایی همچون نجابت داشتن، از خانواده ریشه دار بودن، برتری اخلاقی، شایستگی، آبرومندی، حرص و طمع مادی کمتر داشتن، خیرخواه خدا و امام بودن، پاکدامن و بردبار بودن داشته باشند.

وی همچنین نامه ۵۴ امیرالمومنین ع به مالک اشتر را منشور کامل حکمرانی اسلامی عنوان کرد و افزود: مسئولان به ویژه فرمانداران باید نکات این نامه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در قبال فرمانداران اشاره کرد و گفت: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، فرمانداران، نقطه وصل نظام به مردم هستند و این امر حاکی از اهمیت این منصب است و در همین راستا نیز، فرمانداران در خط مقدم وفاق مردم و مسئولین و نماد نظام و حاکمیت در شهرستان ها هستند و همچنین بیشترین مشکلات و مسائل را میان مسئولان حکومتی دارند.

آل هاشم ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات به خباثت های دشمنان علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به برگزاری انتخابات در امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری تاکید دارند که امیدواریم انتخابات در سلامت و امنیت و با حل مشکلات موجود با حضور حداکثری مردم برگزار شود ولی دشمنان ایران اسلامی می خواهند با خباثت های جدید، مسئولان را عصبانی کنند و همچنین میان مسئولان و مردم فاصله بیندازند ولی مسئولان همچون گذشته با سعه صدر و با تدبیر و حوصله با آن ها مقابله کنند.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ۳۹ انتخابات برگزار شده است که به طور میانگین هر ۱۳ ماه یک بار انتخابات برگزار شده است که انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز اسفند ماه در امنیت، سلامت و شفافیت کامل همچون گذشته برگزار خواهد شد.

وی به تعامل فرمانداران با رسانه های شهرستان ها تاکید کرد و افزود: فرمانداران باید با تعامل با رسانه های شهرستان ها از فرصت و ظرفیت رسانه و فضای مجازی بهره برداری مناسبی برای آموزش و تبیین مسائل مختلف داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به پیشرفت دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: با سفرهای متعدد سران کشورهای خارجی به ایران اسلامی و همچنین سفر ریاست محترم جمهور، آیت الله رییسی به آمریکای لاتین و آفریقا شاهد پیشرفت و توسعه دیپلماسی اقتصادی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا