هیات ها مواظب باشند کثرت طلبی آن ها را به غفلت از خداوند نکشاند

استاد حوزه و دانشگاه در تبیین آیاتی چند از سوره تکاثر، کثرت‌طلبی را جزو خدعه‌های شیطان دانست و گفت: تکاثر ممکن است در هیات‌های مذهبی نیز خود را نشان دهند، بنابراین مواظب باشید کثرت‌طلبی شما را به غفلت از خداوند نکشاند. ...
{ @context : https://schema.org/ , @type : CreativeWorkSeries , name : هیات ها مواظب باشند کثرت طلبی آن ها را به غفلت از خداوند نکشاند , aggregateRating : { @type : AggregateRating , ratingValue : 5 , bestRating : 5 , ratingCount : 1 } }

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، آیت الله سید محمد علی معصومی لاری، در مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت سیدالشهدا علیه السلام، با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه تکاثر، تکاثر طلبی را جزو خصوصیات دنیاطلبان دانست و اظهارداشت: کسانی که زندگی دنیا را هدف غایی خود می دانند به دنبال کثرت گرایی می روند و تلاش می کنند دور خود را شلوغ تر کنند و این امر را امتیازی برای خود می دانند.

وی افزود: انسان های مادی گرا همواره با هراس همراه هستند و می ترسند که  زندگی و حیاتشان از رونق بیافتد و زمانی که بازارشان کم رونق شد خود را بدبخت حساب کرده و دچار نوعی خودتحقیری می شوند.

استاد حوزه و دانشگاه، عنوان کرد: کثرت طلبی موجب می شود که انسان از خداوند دور شود و ا له ش را تبدیل به هوا و هوس نفسانی کند، که این موضوع بلیه ای از جانب شیطان است و شیطان با این روش فکر آدمی را به نجاست می کشاند و او را در دوری قرار می دهد که خود را موجودی محقر بداند. 

و در انتها هم ختم به ناامیدی از رحمت الهی شود.

آیت الله معصومی با تاکید بر اینکه خودتحقیری در انتها منجر به ناامیدی از رحمت الهی که جزو گناهان بزرگ است، می شود؛ بیان کرد: مومن هیچ گاه نباید کثرت گرا شود و شلوغی ها آن ها را دچار تغافل از خداوند نمی کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه هرمزگان، با بیان اینکه قرآن یکی از نمادهای تکاثر را در افتخار به تفکرات پوسیده دانسته است، عنوان کرد: برخی در مجالسی که برگزار می کنند به دنبال هوا و هوس می روند و فکر می کنند هر چه جمعیت افراد شرکت کننده در مجلس شان بیشتر شود، اهمیت آن ها نیز بیشتر می شود در حالی که همین تلاش ها و میل به نشان دادن هواخواهان، نیز نوعی تکاثر است.

وی تصریح کرد: کثرت طلبی ممکن است در هیات های مذهبی نیز ورود پیدا کند اما باید حواسمان باشد این که تکاثر منجر به دوری از خداوند متعال نشود، اگر امام حسین علیه السلام کثرت طلب بود باید از جمعیت زیادی که برای نبرد با او به میدان آمده بودند، هراس ناک می شد و از دشمن تمکین می کرد، اما تکاثر جمعیت دشمن، امام حسین علیه السلام را از راه حق باز نداشت.

 

انتهای پیام/

 

منبع: برنا