سامان‌دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است

استاندار آذربایجان شرقی: ...
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت نابسامان فعالیت مشاوران املاک و ایجاد هرج ومرج در بخش مسکن، خواستار برخورد جدی تعزیرات با صنوف و واحدهای متخلف در این بخش شد و گفت: سامان دهی مشاوران املاک یکی از مطالبات شورای عالی مسکن است.

عابدین خر م، سه شنبه، ۱۰مردادماه، در جلسه شورای مسکن استان، گفت: انتظار داریم از اختیارات شورای مسکن برای پیشبرد اهداف در سطح استان به خوبی استفاده و نتیجه جلسات منجر به پیشرفت پروژه ها در استان شود.

وی تصریح کرد: متقاضیان مسکن در قالب طرح جوانی جمعیت باید در اولویت تامین زمین و نهضت ملی مسکن قرار گیرند.

وی با اشاره به مشکلات عدیده شهر جدید سهند نسبت به اهتمام جدی و برگزاری جلسات خاص برای حل مشکلات این شهر درخصوص نهضت ملی مسکن تاکید کرد.

وی افزود: راه و شهرسازی با همکاری فرمانداری ها جلسات شورای مسکن را هر ۱۵ روز یک بار برگزار کرده و نسبت به حل معضل مسکن شهرستان ها به صورت جدی و قاطع متناسب با شرایط هر شهرستان اقدام کند و در صورت حل نشدن مشکلات به شورای مسکن استان گزارش کند.

خر م ادامه داد: از ظرفیت بخش خصوصی و تعاونی های مسکن نیز برای پیشبرد این اهداف باید بهره برداری شود، به شرطی که تعاونی های ادارات به صورت قانونی و در راستای خانه دار کردن قشر کارمند اقدام کنند نه به عنوان محلی برای تجارت و سود بیشتر اعضا.

وی با اشاره به تجربه ناموفق ساخت مسکن در گذشته، گفت: مردم برای واریز آورده خود به این بخش با شک و تردید برخورد می کنند که انتظار داریم با برنامه ریزی هدفمند اعتماد مردم نسبت به طرح های مسکن جلب شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دستگاه های مرتبط باید جلسات ویژه با بخش خصوصی و نهادهای توانمند برای ساخت مسکن برگزار کرده و از ظرفیت شهرداری ها نیز نباید غافل ماند و در بافت فرسوده شهرها نیز شهرداری ها می توانند بهتر به این فرایند کمک کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: از تمامی مدیران دخیل در حوزه طرح نهضت ملی مسکن انتظار می رود با همه توان برای حل این مشکل تلاش کنند و سهل انگاری و تعلل هیچ مسئول و نهادی در این زمینه قبول نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا