تخصیص زمین از شهرک های صنعتی هرمزگان به صنایع دستی

نشست محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و سید امیر امیرزاد مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای اجرای بند الحاقی به تبصره ۹ ماده‌واحده لایحه بودجه کشور برگزار شد. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، محمد محسنی روز دوشنبه 16 مردادماه 1402 در خصوص این نشست گفت: در اجرای بند الحاقی به تبصره 9 ماده واحده لایحه کشور، شرکت شهرک های صنعتی استان، بخشی از فاز دو شهرک های صنعتی گمبرون را در اختیار صنایع دستی قرار می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: در همین راستا و بر اساس تشخیص کارشناسان، زیرساخت ها و اماکن صنایع دستی شامل: مرکز پردازش صادرات، فروش، برند سازی، بسته بندی و ... در شهرک های صنعتی استان راه اندازی می شود.

وی با اشاره به طرح خوشه صنایع دستی و برگزاری دوره های آموزشی با همکاری شرکت شهرک های صنعتی گفت: برنامه ریزی هایی برای توانمندسازی خوشه های ارزش روستایی انجام شده که با معرفی معاونت صنایع دستی به معاونت مربوطه در شرکت شهرک های صنعتی اجرایی خواهد شد.

محسنی اظهار کرد: همچنین در این نشست بر ایجاد یک مرجع استانی به منظور راهبری و مدیریت امور صنایع دستی استان تأکید شد که در قالب کارگروه یا شورای استانی، این مرجع بتواند به صورت اختصاصی چالش ها و موضوعات حوزه صنایع دستی را بررسی و خط مشی و برنامه های دوره ای سالیانه برای هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی فراهم کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تأکید کرد: در صورت موافقت مقام عالی استان، برای اولین بار یک مرجع استانی به مسائل حوزه صنایع دستی رسیدگی خواهد کرد و مشکلات صنعتگران صنایع دستی در ادارات دیگر از طریق این مرجع حل وفصل خواهد شد.

سید امیر امیری زاد مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان در این مورد اعلام آمادگی کرد و گفت: هرگونه همکاری و اقدام که نیاز به تقویت و اصلاح فرایندها و تسهیلات استقرار واحدهای صنایع دستی در شهرک های صنعتی از محل

مجوزهای قانونی همکاری می شود

بر اساس بند الحاقی به تبصره ۹ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ شرکت شهرک های صنعتی مکلف است با اعلام وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، بخشی از شهرک های مذکور را در اختیار فعالان و تولیدکنندگان صنایع دستی مشمول قرار دهد. کلیه معافیت ها و مزایای شهرک های صنعتی به این واحد های تولیدی صنایع دستی تعلق می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: برنا