استقلال مس آذربایجان یک ضرورت است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی: ...
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استقلال مس آذربایجان یک ضرورت است، گفت: در جریان سفر آیت الله رئیسی به استان بعد از ماه مبارک رمضان، مشکلات استان بررسی خواهد شد.

روح الله متفکر آزاد روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: آذربایجان شرقی با ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار وضعیت خوبی را در جدول هزینه ای بودجه بین استان ها داشته و در بین استان های هم تراز نیز از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی همچنین افزود: در حوزه تسهیلات تبصره ۱۶ پس از خراسان رضوی و تهران بالاتر از سایر استان ها هستیم و در تبصره ۱۸ نیز بودجه برابری داریم.

متفکرآزاد تاکید کرد: سرمایه گذاری در بخش گاز و برق یکی از نیازهای اساسی استان است که باید در این جهت حجم گاز استان از ۴۸ اینچ کنونی افزایش پیدا کرده و تقویت شود و سرمایه گذاری در برق نیز با تقویت پست های برق و سرمایه گذاری های مستقل باید انجام و توسعه استان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تخصیص اعتبار به اتوبان «اهر-تبریز» با نامگذاری جدید آن به «تبریز- اهر- بیله سوار» در جهت ادامه یافتن طرح و آماده سازی مقدمات در جهت ساخت اتوبان «تبریز- باکو»، تخصیص اعتبار مطالعات جاده «جلفا - چشم ثریا»، ردیف بودجه بنیاد فرهنگ و هنر آذربایجان و افزایش اعتبارات مقبره الشعرا از جمله اقدامات انجام شده از سوی نمایندگان استان است.

رئیس جمهوری بعد از ماه مبارک رمضان به آذربایجان شرقی سفر می کند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به آذربایحان شرقی پس از ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: برخی اعتبارات کلان و برخی مشکلات قدیمی از جمله مقبره الاشعرا که اعتبار و طرح آن طرح ملی بزرگ و بین المللی است باید در جریان سفر آیت الله رئیسی به تبریز رفع شود. 

دلار ۴۲۰۰ تومانی با هدف بهبود معیشت مردم تغییر خواهد کرد

وی هچنین در خصوص حذف ارز ترجیحی نیز خاطرنشان کرد: حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی از نظر مجلس از دو منظر حذف رانت موجود در اختصاص ارز و عدم اصابت آن به هدف اهمیت دارد؛ به طوریکه ۱۳۷۰ هزار میلیارد تومان در این خصوص اعتبار گذاشته شده بود که چندین برابر بودجه عمومی کشور است.

متفکر آزاد ادامه داد: دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف نشده است بلکه با هدف بهبود وضعیت معیشتی مردم تغییر خواهد یافت.

وی در ارتباط با عملکرد دولت نیز گفت: صدور مجوزهای کسب و کار مجازی از سوی دولت سیزدهم انجام شد و با وجود اینکه این اقدام کار سنگینی بود که دولت آن را به سرانجام رساند و ۱۲۸۰ مجوز در سامانه یک پنجره قرار گرفت و اعمال مالیات بر منازل و خانه های خالی نیز در این دولت اجرا شد و بر این اساس ۷۰۰ هزار منزل خالی شناسایی شده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه نظارت اقدامات جدید و موثری انجام شده است، گفت: روش جدیدی در حوزه نظارت اعمال و در واقع نظارت، شاخص مدارانه شده است.

در بحث حمایت از علوم دانش بنیان گام های موثری برداشته شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بیکاری در بین تحصیلکرده ها نیز گفت: گام های اساسی در قانون جدید و برای جهش تولید در حمایت از شرکت های دانش بنیان و تکنولوژیپ های علوم دانش بنیان برداشته شده است که با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و اعلام شعار سال از سوی ایشان مشخص شد که به بیراهه نرفته ایم و اقدامات موثری انجام شده است.

سپاه نه عامل مذاکرات است نه مانع / ایران در مذاکرات دست بالا را دارد

متفکر آزاد در خصوص مذاکرات احیاء برجام نیز اظهار کرد: طرح اقدام راهبردی در خصوص برجام در بهمن ماه سال گذشته به عنوان دست برتر مذاکرات پیش بینی شد و ما اکنون در چندین مولفه از جمله غنی سازی ۶۰ درصد، فروش نفت و تحریم های نفتی دست برتر مذاکرات هستیم که در مذاکرات نیز تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران نه عامل مذاکرات است نه مانع مذاکرات، افزود: پیش بینی می کنم که مذاکرات به نتیجه می رسد اما ما در موقعیتی هستیم که امکان گرفتن امتیازات بیشتری وجود دارد و واقع بینانه باید عمل شود.

استقلال مس آذربایجان یک ضرورت است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه موضوع انتقال مالکیت باشگاه تراکتور به مس را تمام نمایندگان استان و مجمع نمایندگان پیگیر هستند، گفت: حمایت های ورزشی مس باید صورت گرفته و انتقال مالکیت نیز به مرور در حال انجام است.

وی افزود: استقلال مس آذربایجان یک ضرورت است و به صورت جدی از طرف مدیریت استان و مجمع نمایندگان دنبال می شود.

کند بودن انتصابات در آذربایجان شرقی آسیب زا است

متفکر آزاد همچنین در خصوص انتصابات در آذربایجان شرقی گفت: عدم دخالت در انتصابات به نفع همه است ولی به هرحال دور کند انتصابات در آذربایجان شرقی آسیب زا است.

وی به اتحاد و وحدت رویه به رغم داشتن سلیقه های متفاوت احتمالی در بین نمایندگان تبریز و آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: در خصوص مسائل تبریز و آذربایجان شرقی به هیچ وجه درگیر نبودیم و برای دفاع از مردم استان بارها شده که امضاهای مشترک زیادی داشتیم و به هیچ وجه نمایندگان استان اصطکاک ندارند و این فضای خوب و آرامی را برای پیشبرد اهداف فراهم آورده است.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر امنیت سرمایه گذاران، اظهار کرد: حق سرمایه گذار باید بدون کم و کاست و نگرانی ادا شود و در برخی از طرح ها دولت باید راه حل پیدا کند.

به گزارش ایسنا، وی در خاتمه افزود: به عنوان مثال نباید در آزاد راه «سهند- تبریز» هزینه ای در محل زندگی مردم اخذ شود که البته در این خصوص راه حل وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا