تشریح برنامه‌های مسئولان برای شهرستان اهر

امام جمعه،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اهر با حضور در جمع خبرنگاران شهرستان به تشریح برنامه های مسئولان برای شهرستان اهر پرداختند.

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان اهر ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و عزاداری های آن حضرت گفت: همزمان با کل کشور مردم ولایت مدار و با ایمان این شهرستان نیز مقدمات آمادگی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی ع فراهم نموده اند و در این راستا موکب شهدای ارسباران با تجهیزات کامل برای استقرار در مسیر پیاده روی اربعین آماده بوده تا از زائران پذیرایی کنند. 

وی در ادامه صداقت و راستگویی را رکن اصلی در خبرنگاران برشمرد و افزود: در اسلام و متون دینی به مسئله صداقت و راستگویی بسیار اشاره شده و باید همه وعده ها و کارها به صورت صادقانه انجام شود ولی متاسفانه در جامعه کنونی به جای صدق، کذب بیشتر رایج می باشد و این عیب بزرگی برای جامعه اسلامی است که باید اصلاح و فرهنگ صدق در جامعه ترویج پیدا کند. 

وی گفت: خبرنگاران در کنار راستگویی، صداقت و مطالبه گری باید زمان شناسی، به هنگام بودن و ابتکار عمل را در دست داشته باشند تا بتوانند به موقع و سریع اخبار را درج تا فرصت هیچ عکس العملی را به دشمنان ندهند. 

حاجی زاده در ادامه مطالبه گری را حق مردم برشمرد و افزود: باید مراقب بود مطالبه گری در مسیر سوء استفاده دشمنان نباشد و با ادبیات درست و منطقی به دور از هرگونه تنش و چالشی به صورت صحیح مطالبه گری انجام شود و مشکلات و دغدغه های مردم به اطلاع مسئولان برساند که این نیز جزو وظایف خبرنگاران است و بحث مطالبه گری مهم است و باید دقت کنیم در این راه افراط و تفریط نباشد. 

امام جمعه اهر از خبرنگاران و مردم خواست در پیشرفت و توسعه این شهرستان در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و... به صورت هماهنگ و منسجم همراه یکدیگر و یاور مسئولان باشند.

ایجاد نیروگاه خورشیدی با تولید ۲۵۰ مگاوات برق در شهرستان هریس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی  نیز در این مراسم از ایجاد نیروگاه خورشیدی با تولید ۲۵۰ مگاوات برق و در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار روستای احمد آباد و سرای در شهرستان هریس خبر داد. 

احمد محرم زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان هریس، گفت: در کنار ارتقای فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان شاهد ایجاد نیروگاه خورشیدی با تولید ۲۵۰ مگاوات برق خواهیم بود که عملیات مطالعاتی و تحقیقاتی آن انجام و به زودی احداث خواهد شد و امیدواریم با مطالعات و انجام طرح آمایش سرزمینی شاهد احداث نیروگاه بادی و خورشیدی در شهرستان اهر نیز باشیم.

وی از ارتقای جاده اهر مشگین شهر به بزرگراه نیز خبر داد و گفت: ۲۲ کیلومتر این پروژه بعد از عدم همکاری مناسب دو شرکت به قرارگاه خاتم تحویل داده شد که تاکنون بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال برای احداث این بزرگراه هزینه گردیده که متاسفانه فعلا با کمبود بودجه مواجه هستیم.

وی افزود: در سال گذشته قرار بود پنج کیلومتر اول این بزرگراه آسفالت ریزی شود که با پیگیری های استانی و وزارتخانه ای، ۱۰۰ میلیارد ریال از برنامه و بودجه تامین شد تا این پنج کیلومتر آسفالت ریزی شود ولی تا کنون پیشرفت مناسبی نداشته است و همچنان امیدواریم با تأمین اعتبارات لازم این پروژه که خواسته به حق مردم منطقه می باشد هرچه سریعتر به سرانجام برسد. 

محرم زاده همچنین در ارتقاء و فعالیت حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر نیز گفت: خوشبختانه دانشکده پرستاری با پیگیری ها انجام شده مجددا چندین سال است در حال فعالیت می باشد و امیدواریم این دانشکده اساسی برای تشکیل دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان باشد.

وی در خصوص ایجاد بیمارستان جدید در شهرستان اهر نیز گفت: در حال حاضر بیمارستان باقرالعلوم با تمام تجهیزات مدرن و به روز دارای ۱۸۷ تخت می باشد که خوشبختانه ۶۰ درصد تخت ها خالی می باشد ولی سعی می کنیم با پیگیری های لازم بیمارستان تأمین اجتماعی، ارتقای درمانگاه به پلی کلینیک، فعالیت اداره انتقال خون، تبدیل بیمارستان قدیم به درمانگاه و راه اندازی داروخانه داروهای کمیاب در این بیمارستان با کمک هلال احمر را در اولویت برنامه ها قرار دهیم. 

وی در ادامه به مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق مکاتبات انجام شده با ریاست جدید این واحد دانشگاهی و انتقال ۸ بند از مشکلات و دغدغه ها این واحد در خصوص مطالبات بازنشستگان، مشکل بیمه و مالیات، حقوق، رشته های پزشکی، چندین میلیارد ریال کمبود و با پیگیری های انجام شده در سطح استانی و کشوری به زودی شاهد تحول و گشایش مثبتی در این دانشگاه خواهیم بود.

محرم زاده با انتقاد از تاخیر در اجرای پروژه هتل پنج ستاره در شهرستان اهر گفت: باید مسئولان معدن مس انجرد همزمان با آغاز فاز دوم توسعه این معدن با عمل به مسئولیت های اجتماعی خود هرچه سریع تر این هتل را احداث نمایند. 

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی همچنین از مطالبات جوانان و ورزشکاران شهرستان اهر را احداث سریع پروژه ورزشگاه ۵ هزار نفری برشمرد و گفت: طبق قول وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی به زودی با اختصاص اعتبارات لازم عملیات ساخت این پروژه به همراه پیست تارتان انجام خواهد شد. 

وی در ادامه از ایجاد کارخانه کنسانتره میوه، کشتارگاه صنعتی، حل مشکل مدیریتی و ایجاد کوره دوم معدن آهک هیدراته، توسعه فازهای معدن مزرعه، سرمایه گذاری خارجی و استخراج معدن روستای باباجان، ارتقای فاز دوم توسعه مس انجرد، پیگیری جهانی شدن بقعه شیخ شهاب الدین اهری و ایجاد خانه ورنی، حل مشکلات شهرک های صنعتی و صنفی شهرستان، لزوم رسیدگی به بانک های عامل در پرداخت به موقع وام های ازدواج، مسکن ، اشتغال و ...، حل مسائل و مشکلات در حوزه گردشگری و پیگیری استفاده از ظرفیت های مناطق گردشگری این شهرستان در جذب گردشگری و خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت ستاد انتخاباتی این شهرستان همزمان با دستور وزیر کشور گفت: خبرنگاران و رسانه ها باید مدیریت افکار عمومی را در انتخابات ساماندهی کرده و در راستای حضور حداکثری و افزایش درصد مشارکت در این انتخابات حرکت کنند.

ابوالفضل غنی زاده تشویق و ترغیب حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی را وظیفه شرعی، ملی و بزرگترین مأموریت برای مسئولان و اصحاب رسانه عنوان کرد و خواستار تشکیل جلسات و همفکری مسئولان با خبرنگاران در این خصوص شد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه انتخابیه شهرستان های اهر و هریس ۱۴۰ نفر برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کرده اند گفت: با توجه به شرایط اعلام شده از سوی مقامات عالی کشور امیدواریم بیشترین افراد در صحنه انتخابات باقی بمانند تا زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم شود.

وی به بحران و چالش جدی آب و به خطر افتادن بیش از چندین هزار هکتار از باغات شهرستان اهر نیز اشاره کرد و گفت: امسال به دلیل کاهش نزولات آسمانی متاسفانه با کمبود آب مواجه هستیم و باید همگان با صرفه جویی در مصرف آب و اتخاذ تدابیری از این بحران عبور کنیم و لازمه عبور از این بحران نیز همکاری مردم با مسئولان ذیربط می باشد.

وی در ادامه بر ضرورت احداث سد کچری چای برای تأمین آب شرب اهر و بخش کشاورزی این شهرستان تأکید کرد و افزود: امیدواریم به زودی این سد تکمیل و بخشی از نیازهای آبی شهرستان برطرف شود.

غنی زاده همچنین از مطالعه طرح آمایش سرزمینی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: در حوزه معدن، راه و مطالعات آمایش سرزمینی با حضور کارشناسان و متخصصان این امر در حال اجراست که به زودی با اتمام این طرح شاهد توسعه و پیشرفت همه جانبه در این شهرستان خواهیم بود و در این راستا ۳۰ معدن در این شهرستان وجود دارد که باید طبق این طرح آمایش سرزمینی پیش بروند.

وی به پیگیری اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اهر نیز اشاره کرد و از خبرنگاران خواست برای تحقق سریع تر این موضوع مسئولان شهرستانی را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا