جلسه ستاد اربعین استان با امام جمعه تبریز

...

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در جلسه ستاد اربعین استان با بیان اینکه برجسته ترین پیام عاشورا و اربعین حسینی، درس عزتمداری است گفت: یکی از ابتکارات پیروان مکتب حسینی و انقلاب اسلامی ایران مبارزه با استکبار جهانی و زیاده خواهی های آمریکا است که در قبال ظلم، در قبال جنایت، درقبال زورگویی کرنش نخواهند کرد.

وی افزود: حجم ثبت نام برای مراسم اربعین امسال براساس آخرین آمار ها از سامانه سماح بیانگر استقبال خوب مردم و احتمالا یک حماسه عظیم اربعین باشکوهی با حضور بسیار بالایی را نوید می دهد و این مسئولیت ستاد اربعین کشور و استانی برای خدمات بهتر به زوار اربعین اباعبدالله الحسین افزایش می دهد.

وی تامین هزینه های سفر اربعین، ازدحام درمرزها، ارائه خدمات حمل و نقل به زائران، امکانات مناسب در آنسوی مرز های تمرچین و باشماق برای ارائه خدمات و حمل ونقل گرانی اینترنت و تماس تلفنی وآموزش هایی پزشکی برای رفع گرمازدگی زائران از جمله چالش های زائران اربعین حسینی برشمرد.

 استاندار آذربایجان شرقی و رییس ستاد اربعین استان نیز با بیان اینکه امسال حدود ۳۰ درصد به زائرین اضافه شده است گفت: همه ما تلاش می کنیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری، کار های مردمی را تقویت کنیم چراکه مردم میدان دار ایجاد مواکب و امر خدمت رسانی بی منت هستند.

رضوی خرم افزود: مواکب در مرز های مهران، خسروی و تمرچین مستقر می شوند تا به زائران اربعین حسینی خدمات اسکان و پذیرایی ارائه کنند.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی و دبیر ستاد اربعین استان هم گفت: از سال گذشته علاوه بر بحث اعزام زائرین از طریق مرز های خسروی، مهران، شلمچه و چذابه دو مرز باشماق و تمرچین نیز مورد بهره برداری قرار گرفت که هدف آن کاهش بار رفت و آمد زائران از مرز مهران بود و امسال هدفگذاری ستاد اربعین، عبور ۵۰۰ هزارنفری زایران از این پایانه ها است.

وی در ادامه افزود: زایران در انتخاب مرز ها به منظور زیارت اربعین آزاد هستند، اما استان آذربایجان شرقی در بحث زیر ساختی و مسائل خدماتی درمرز تمرچین ارائه خدمات خواهند داشت.

جعفر رزمی خاطر نشان کرد: از استان آذربایجان شرقی تا کنون ۵۵هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند و با نزدیک تر شدن به روز اربعین این عدد به صورت تصاعدی افزایش می یابد.

دبیر ستاد اربعین استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در بحث ارز مسافرتی اربعین، با اعلام بانک مرکزی به هر زایر بالای ۵ سال ۲۰۰ هزار دینار عراقی اختصاص داده خواهد شد. به طوری که هر زائر بالای پنج سال که در سامانه ساماح ثبت نام کرده است می تاند با کد رهگیری و با گذرنامه با مراجعه به ۶ بانک اعلامی بانک مرکزی ۲۰۰هزار دینار عراقی به قیمت ۳۱۵۰۰ یا ۳۲ هزارتومان دریافت کند

جعفر رزمی افزود:تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه ون از کشور ترکیه به صورت اجاره ای وارد شده است و در خدمت زایران اربعین حسینی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته است.

منبع: اخبار آذربایجان شرقی باشگاه‌خبرنگاران