ایمن سازی معابر سطح شهر قزوین با استفاده از ملزومات ترافیکی

شهردار قزوین خبر داد: ...

مهدی صباغی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، از جابه جایی تیر برق جنب میدان اسماعیل آباد واقع در ناحیه عظیمیه منطقه سه شهرداری قزوین به منظور تردد آسان شهروندان در راستای اجرای عملیات تعریض جاده اسماعیل آباد خبر داد و اظهار کرد: پروژه پیاده روسازی و کف سازی ضلع جنوبی خیابان امام خمینی ره در منطقه یک شهرداری با هدف استانداردسازی معابر، بهبود عبور و مرور و افزایش رفاه شهروندان ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی نورپردازی ابنیه بوستان خانوادگی ملاخلیلا خبر داد و افزود: اجرای این طرح علاوه بر زیباسازی بیشتر ابنیه و فضای سبز، امنیت بیشتر این تفرجگاه را به همراه دارد.

شهردار قزوین ادامه داد: در کنار طرح نورپردازی، تعداد ۱۵ پروژکتور کم مصرف نیز برای افزایش ضریب روشنایی بوستان نصب شده است.

صباغی تصریح کرد: بوستان خانوادگی ملاخلیلا که سال ۱۳۹۴ در بخشی از باغستان سنتی قزوین با حفظ ویژگی باغستان و درختان کهنسال احداث شده، بزرگ ترین بوستان درون شهری در جنوب شهر قزوین است که دارای کاربری های متنوع تفریحی، فرهنگی و اسکان موقت مسافران است و یک مرکز تفرجگاهی برای شهروندان و مسافران محسوب می شود.

وی از آغاز عملیات کاشت فضای سبز در فلاورباکس های بلوار ایران واقع در ناحیه مهدیه خبر داد و اضافه کرد: این عملیات با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قزوین و با هدف زیبایی منظر شهر در دستور کار است.

شهردار قزوین با بیان اینکه در ادامه طرح گسترش فضای تفریحی بوستان ارکیده و افزایش لوازم بازی، طرح نرده گذاری بازیگاه این بوستان اجرا شد، تاکید کرد: اجرای این طرح در راستای حفظ ایمنی کودکان در محوطه بازیگاه انجام شده است.

صباغی گفت: در راستای بهبود و ایمن سازی مسیر تردد جاده سلامت، تابلوها و علائم ترافیکی که بر اثر تغییرات آب و هوا و تصادفات دچار فرسودگی و آسیب شده بود، نوسازی و بهسازی شد.

وی گفت: ایمن سازی معابر سطح شهر با استفاده از ملزومات ترافیکی همواره در برنامه کاری سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری قزوین قرار دارد و ۱۸۰ مترمربع عملیات آماده سازی در ناحیه عظیمیه منطقه سه شهرداری با هدف آماده سازی، احداث باند کندرو در بلوار دوکوهه و تسهیل در رفت و آمد شهروندان، انجام شد.

منبع: ایمنا