تبادل ۹۵۰ موافقت نامه در شهرداری قم / رشد ۵۴ درصدی بودجه

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم: ...

علی طاهری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات انجام شده طی چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در ابلاغ بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ به حوزه های ستادی شهرداری، معاونت ها و مناطق ابلاغ شده است تا هرکدام بودجه بخش های درآمدی، عمرانی و جاری را مطرح کنند و برنامه اجرایی برای حوزه ها تنظیم و به آن ها ابلاغ شود.

وی افزود: در این فرایند میزان درآمد نقدی و غیرنقدی، هزینه کرد عمرانی، جاری و درآمدی به صورت ماهانه مشخص شد و جلسات کنترل پروژه و ارزیابی عملکرد نیز به صورت مستمر برگزار می شود.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به فرایند تدوین بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: مطابق اسناد بالادستی و پروژه هایی که باید در شهر قم اجرایی شود، ۱۲ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال ۱۴۰۲ پیش بینی شد که با توجه به مشکلات مالی مجبور شدیم شش هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برنامه به شورا ارائه دهیم.

طاهری اضافه کرد: با توجه به بررسی هایی که در شورای اسلامی شهر قم انجام شد، شهرداری هشت هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفت که نسبت به سال قبل ۵۴ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۲ سهم بودجه جاری شامل هزینه های شهرداری و خدمات شهری، ۲۳ درصد بوده و ۷۵ درصد مربوط به بودجه عمرانی و دو درصد مربوط به پرداخت دیون و مطالبات بوده است.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد: در بودجه در نظر گرفته شده، سهم عوارض ساختمانی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، سهم مالیات بر ارزش افزوده هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش اموال غیرمنقول ۶۲۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان و مابقی سایر منابع درآمدی بوده است.

طاهری ادامه داد: بودجه ارائه شده به شورای اسلامی شهر در خصوص موضوعات پنج گانه شامل مأموریت حمل ونقل و ترافیک، محیط زیست و آلودگی هوا، ایمنی شهر و بافت فرسوده، مسائل اجتماعی و هوشمندسازی است.

وی گفت: هزار پروژه در بودجه سال جاری پیش بینی شده بود که هریک از آن ها نیازمند مبادله موافقت نامه است تا شفاف سازی بودجه انجام گیرد.

مدیرکل برنامه و بودجه معاونت برنامه ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم افزود: لازم است مبادله موافقت نامه بودجه ای برای هر پروژه ای مشخص شود که هر عملیاتی چه خروجی دارد و چه اقداماتی در این زمینه باید انجام می گیرد.

طاهری با اشاره به اینکه در موافقتنامه ها به صورت شفاف عنوان، مبلغ و ابعاد یک پروژه مشخص می شود، اظهار کرد: تاکنون حدود ۹۵۰ موافقت نامه از میان هزار عنوان پروژه مبادله شده است.

منبع: ایمنا