پیشگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر شیراز

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی امروز _ چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ از مراقبت و پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان شهر با تخلفات شهری خبر داد.

وی با ارائه آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج ماهه نخست سال جاری افزود: ۲ هزار و ۶۸۶ رأی به جریمه نقدی، حالت اولیه و تخریب تعلق و احکام آن اجرا شد.

سخنگوی شهرداری شیراز تصریح کرد: عده ای سودجو با سوءاستفاده از عدم آگاهی به قوانین و اعلام قیمت تمام شده ملک کمتر از قیمت واقعی نسبت به ساخت و ساخت غیرمجاز و فروش به شهروندان اقدام می کنند که شهرداری شیراز با همکاری نهادهای ذی ربط اقدام به قلع وقمع آن ها می کند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز اضافه کرد: بیشتر ساختمان های ساخته شده به این روش به دلیل عدم رعایت ضوابط فنی و مهندسی دارای نواقص عدیده ای است که خطرات جانی و مالی برای خریداران در پی دارد.

جاویدی به شهروندان توصیه کرد تا قبل از انجام هرگونه معامله و خرید، با مراجعه به شهرداری مناطق یازده گانه آخرین وضعیت ملک را استعلام و از سلامت و داشتن مجوزهای قانونی اطمینان حاصل کنند.

وی تصریح کرد: در برخورد با ساخت وسازهای غیرمجاز و رفع سد معبر از ابتدای سال جاری بیش از ۳۰ نفر از کارکنان شهرداری در حین اجرای آرا مراجع قانونی توسط افراد خاطی مورد ضرب و شتم قرارگرفته و آسیب های جدی بدنی به آنان وارد شده است که حوزه حقوقی با تشکیل پرونده و دستور مراجع قضائی با تعداد قابل توجه از این افراد برخورد قانونی صورت گرفته است.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری شیراز آماده دریافت گزارش های شهروندان در خصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در حوزه باغات و سطح مناطق یازده گانه است.

منبع: ایمنا