پذیرش ۱۱۸ واحد فناور در پارک علم و فناوری ایلام/ ضرورت توسعه فرهنگ فناوری در استان

رئیس پارک علم و فناوری استان خبر داد: ...
رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام گفت: تاکنون ۱۴۵ محصول فناورانه و ۱۱۱ اختراع ملی ثبت و تعداد ۱۱۸واحد فناور در پارک علم و فناوری استان پذیرش شده است.

دکتر «محمدرضا ولیزاده» امروز چهارشنبه ۲۹ شهریور، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نوپا بودن پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد:  این پارک در سال ۱۳۹۴ راه اندازی شده و ما با تمام توان به دنبال تقویت زیرساخت های این مجموعه برای خدمت بهتر و شایسته به جوانان دارای ایده هستیم.

وی گفت: با امضای تفاهم نامه با دانشگاه ایلام، مقرر شده که ۳۰ هکتار از زمین های این دانشگاه به پارک علم و فناوری واگذار می شود و در حال حاضر کارهای واگذاری ۱۰ هکتار در مرحله ی اول در حال انجام است و ۶ هکتار دیگر از زمین های دانشگاه ایلام برای راه اندازی پردیس مشترک واگذار شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام تصریح کرد: با وجود محدودیت های مالی پارک علم و فناوری،احداث دو سوله به مساحت حدود ۵۰۰۰ متر مربع در دستور کار قرار گرفت که این پروژه هم اکنون با پیشرفت ۴۰ درصد در حال ساخت است.

ولیزاده تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال است که تا پایان سال گذشته ، گردش مالی این شرکت ها ۵۲۸ میلیارد تومان و ۴۶۳ میلیارد تومان نیز فروش محصول داشته اند.

وی تاکید کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان علاوه بر توسعه فناوری، اشتغال زایی را نیز به دنبال خواهد داشت و در این راستا تاکنون ۱۸۸۸ نفر در این شرکت ها مشغول به کار شده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام ادامه داد: با وجود محدودیت های بودجه پارک علم و فناوری ایلام، از سال ۹۴ تا کنون مبلغ ۱۱ میلیارد تومان از شرکت های دانش بنیان، حمایت شده است.

ولیزاده با بیان اینکه تاکنون ۱۴۵ محصولات فناورانه و ۱۱۱ اختراع ملی در این مرکز ثبت شده است، گفت: تعداد واحدهای فناور پذیرش شده در استان ۱۱۸ مورد و تعداد کل هسته های فناور نیز ۱۴ مورد است.

وی ادامه داد:  فعالیت های شاخص پارک علم و فناوری ایلام، استاندارد سازی محصولات، تقویت زیست بوم کارآفرینی، آشنایی با اکوسیستم استارتاپی و آشنایی با مرکز رشد است.

ولیزاده با تاکید بر توسعه فرهنگ فناوری تصریح کرد: برگزاری رویداد، تفاهم با آموزش و پرورش، حضور مدارس در پارک، بازدید عموم از نمایشگاه محصولات و  برگزاری اردوی راهیان پیشرفت و گسترش مراکز رشد در دانشگاه ها از جمله پیام نور از برنامه های اجرا شده در این حوزه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا