افزایش ۵ هزار مترمکعبی ظرفیت ذخایر آب شرب یزد تا سال آینده

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با اشاره به ساخت چندین مخزن آب شرب در استان و بهره برداری از آنها تا پایان سال آینده، گفت: با ورود این مخازن به مدار آب شرب استان، بیش از ١٧۵ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخایر آب شرب استان افزوده می‌شود. ...
{ @context : https://schema.org/ , @type : CreativeWorkSeries , name : افزایش ۵ هزار مترمکعبی ظرفیت ذخایر آب شرب یزد تا سال آینده , aggregateRating : { @type : AggregateRating , ratingValue : 5 , bestRating : 5 , ratingCount : 97 } }

به گزارش خبرگزاری برنا، جلال عملدار مدیر عامل آبفای استان یزد نام برخی از این مخازن را فدک، غدیر خیرآباد، باغ خان و صفاییه ذکر کرد و افزود: در سال ۴ ، گسترش شبکه توزیع آب شرب در استان یزد کیلومتر بوده که درصد از سال ۴ بیشتر است.

وی تصریح کرد: به منظور تامین آب پایدار برای مشترکان شهری و روستایی استان، در سال گذشته حلقه چاه حفر، ۴ حلقه چاه تجهیز و ۴ ایستگاه پمپاژ در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

مدیر عامل آبفای استان اضافه کرد: در راستای مدیریت مصرف و رصد آب ورودی به شبکه توزیع شهر یزد، چهار شیر گلوب با قطرهای ۶ و میلی متر نیز در این شبکه نصب شده است.

وی به اهمیت جلوگیری از هدررفت آب نیز اشاره کرد و گفت: تعویض هفت هزار کنتور خراب و نصب شیر پدالی در اماکن عمومی از جمله فعالیت های شرکت آبفا برای کاهش هدر رفت آب است. همچنین کیلومتر از شبکه توزیع آب در استان توسط تیم کارشناسی نشت یابی و ترمیم شده است.

انتهای پیام/

منبع: برنا