امام حسن عسکری(ع) شبکه ارتباطی وکالت را تقویت کرد

کارشناس مذهبی: ...
کارشناس مذهبی به شبکه ارتباطی وکالت که از زمان امام موسی کاظم ع شروع شده بود اشاره کرد و گفت: رهبران شیعیان به دلیل تنگناهای سیاسی در محدودیت بودند و از طریق وکالت با جهان اسلام ارتباط برقرار می کردند که این امر در زمان امامت امام حسن عسکری ع به اوج خودش رسید و آن بزرگوار در راستای زمینه سازی غیبت امام زمان عج با آموزش شاگردان برجسته شبکه ارتباطی وکالت را تقویت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود هادی در گفت وگو با ایسنا، لازمه شناخت شخصیت و مقام والای آن امام بزرگوار را شناخت دوران امامت آن حضرت عنوان کرد و افزود: امامت امام حسن عسکری ع یکی از سخت ترین دوران امامت ۲۵۰ ساله ائمه شیعه است.

وی به شرایط و محدودیت های عصر یازدهمین امام شیعیان اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به محدودیت های جامعه و ظلم های رژیم سفاک عباسی علیه امامان شیعه و همچنین در راستای اینکه حاکمان بنی عباس متوجه منجی بودن فرزند امام حسن عسکری شده بودند، آن حضرت را مجبور به زندگی سخت در پادگان کردند و آن بزرگوار به همین دلیل به امام عسکری شهرت یافت.

وی به ایجاد شبهات در اسلام و جهان تشیع توسط دشمنان در زمان امامت امام حسن عسکری ع اشاره کرد و افزود: دوره امامت آن حضرت دوره ی ویژه ای برای ایجاد شبهات میان افکار مردمی بود که کتاب متعارضات قرآن از جمله آنها است که امام حسن عسکری ع در راستای حل شبهات و تبیین موضوعات شاگردانی را تربیت کرد تا بر آن ها فائق آیند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی تواضع و توکل خاص امام حسن عسکری ع را یکی از برترین و برجسته ترین جنبه های شخصیت آن امام بزرگوار عنوان کرد.

وی یکی از وظایف اصلی و مهم شیعیان را منتظر حقیقی مهدی موعود عج بودن ، عنوان کرد و افزود: با توجه به روایات معتبر در جهان تشیع منتظر حقیقی بودن، بزرگ ترین وظیفه شیعیان است.

کارشناس مذهبی انتظار فرج را دو نوع مثبت و منفی عنوان کرد و ادامه داد: انتظار مثبت یعنی خود و جامعه را برای ظهور آماده کنیم که اولین قدم آن اصلاح خودمان است و انتظار مخرب و منفی یعنی فقط ادعای منتظر بودن را داشته باشیم و عمل و رفتارمان مطابق با گفتارمان نباشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا