با افتتاح طرح آبرسانی به شهر علوی و روستاهای اطراف 40 هزار نفر آب شرب سالم بهره مند می شوند

استاندار هرمزگان در بازدید از طرح آبرسانی به روستاهای شمال غرب بندرعباس گفت: مجموع این پروژه سبب شده بالغ بر 40 هزار نفر از مردمی که در این منطقه ساکن هستند از آب شرب سالم بهره مند شوند. ...

به گزارش خبرگزاری برنا هرمزگان، ظهر امروز جمعه 7 مهرماه مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان از طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و آبرسانی به شهرک علوی و روستاهای اطراف بازدید کرد. 

مهدی دوستی در حاشیه بازدید از این خط لوله اظهار داشت: آب یکی از چالش های اصلی و قدیمی استان است و باید با ترکیبی از منابع دولتی و سهم مسئولیت های اجتماعی بخشی از مشکلات و کمبودها در حوزه آبی را مرتفع کنیم.

وی افزود: پروژه خط انتقال آب خلیج فارس یکی از پروژه ها در حوزه آبرسانی به روستاهای مسیر است، روستاهای شمال غرب بندرعباس مشکل آب داشتند و شرکت آب آسیا که بحث پروژه شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس را بر عهده دارد توانسته به این روستاها آبرسانی کند.

استاندار هرمزگان گفت: بخشی از این طرح از منابع دولتی به صورت انشعاب به سمت تازیان تامین شده و مجموع این پروژه سبب شده بالغ بر 40 هزار نفر از مردمی که در این منطقه ساکن هستند از آب شرب سالم بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: ارزش مجموع این پروژه شامل خط لوله ها و مخازن بالغ بر هزار میلیارد است که از محل مسئولیت های اجتماعی و منابع دولتی تامین و با همکاری شرکت آب آسیا در استان کار شده است.

گفتنی است مسیر خط انتقال از محل آب گیری از مخزن گنو شروع شده و به موازات خط انتقال آب خلیج فارس حرکت نموده و به مخازن ذخیره آب در شهر علوی و و روستاهای محدوده تازیان و کشار ختم می شود و مطابق برنامه ریزی صورت گرفته تا دهه فجر امسال این پروزه تکمیل و ثمرات آن به مردم منطقه خواهد رسید.

انتهای پیام/

 

منبع: برنا