بیمارستان کودکان حکیم با حضور رئیسی افتتاح می‌شود

در جنوب غربی تهران؛ ...
بیمارستان کودکان حکیم در جنوب غربی تهران، قرار است عصر پنج شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیمارستان کودکان حکیم به عنوان نخستین بیمارستان تخصصی کودکان دولتی پس از انقلاب، در زمینی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در منطقه ۱۸ تهران به عنوان بزرگ ترین پردیس سلامت شهر تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح خواهد شد.

این مرکز درمانی تخصصی کودکان با ۲۶۶ تخت بیمارستانی شامل ۱۲ تخت اتاق عمل، ۱۶۰ تخت بستری، ۶۳ تخت بخش های مراقبت های ویژه NSUC -NICU- PICU و ۳۱ تخت تحت احداث شده است.

نکته مهم این است که در این بیمارستان حدودا ۳۰ درصد تخت ها، تخت ویژه است و این در حالی است که این آمار معمولا در سایر بیمارستان ها بین ۵ تا ۱۰ درصد متغیر است.

زیر بنای کل بیمارستان ۲۹۶۵۰ مترمربع است که شامل بخش های درمانی اورژانس، درمانگاه، تالاسمی، دیالیز، فیزیوتراپی، سنجش درمانی، ارتوپدی، شیمی درمانی، دندانپزشکی، اسکوپی، اعمال جراحی و آنژیوگرافی در ۶۳۰۰ مترمربع است.

همچنین طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران بخش تشخیص شامل آزمایشگاه و تصویربرداری در ۱۴۶۰ مترمربع، بخش مراقبتی شامل بخش بستری و بخش های ویژه NSUC -NICU- PICU در ۶۱۶۰ متر مربع، بخش آموزشی و اداری شامل اداری کتابخانه، سالن آموزش، آمفی تاتر و پاویون پزشکان در ۲۰۱۰ متر مربع و بخش های پشیبانی شامل داروخانه، آشپزخانه، رختشوی خانه، استریل مرکزی، کاخداری موتورخانه های تأسیسات مکانیک و برق، سرسرای ورودی لابی و پذیرش در ۵۶۰۰ مترمربع ساخته شده است.

از مهم ترین ویژگی های احداث بزرگ ترین پردیس سلامت شهر تهران می توان به کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران و گسترش امکانات با هدف دسترسی همگان به خدمات درمانی اشاره کرد؛ در واقع افراد می توانند با استفاده از ایستگاه مخصوص بیمارستان در خط سه مترو تهران خود را به آنجا برسانند.

طراحی ویژه بنا و معماری داخلی بیمارستان، مخصوص کودکان در حداقل تعداد طبقات و بهره گیری از نور طبیعی در اتاق های بستری است.

همچنین بیمارستان حکیم ضمن بهره مندی از مدرن ترین روش های زیست محیطی، روزانه ۳۸۰ مترمکعب فاضلاب را تصفیه بیولوژیک می کند.

از سوی دیگر بیمارستان کودکان حکیم بزرگ ترین انبار دارویی کشور را در کنار خود جای خواهد داد.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز