لزوم تشویق کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد ...
معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم تشویق و ترغیب کشاورزان به بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد.

محمدمهدی برومندی ظهر یکشنبه، ۱۶ مهرماه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان اهر ضمن اشاره به ضرورت بیمه شدن محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: باید دست اندرکاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی با تشویق بهره برداران و کشاورزان سطح پوشش بیمه اراضی کشاورزی را افزایش دهند. 

به گزارش ایسنا، وی از وظایف صندوق بیمه محصولات کشاورزی را جبران ضررهای کشاورزان و دامدارانی که از طریق بلایای طبیعی، امراض و دچار خسارت شده اند عنوان کرد و افزود: اگر این صندوق توان پرداخت خسارت های وارده به کشاورزان را نداشته باشد باید این مسئله در سطح عالی و استانی پیگیری گردد. 

وی با اشاره به خسارت های وارد شده به اراضی کشاورزی و باغی شهرستان اهر براثر پدیده تغییر اقلیم، خشکسالی، سرمازدگی، سیل، برف، تگرگ و خواستار توجه ویژه مسئولان به این موضوع شد. 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی منابع آبی را مهمترین مولفه در بخش کشاورزی و باغی عنوان کرد و گفت: لازم است میزان آب پایدار در شهرستان اهر مشخص و با بررسی و زمان بندی مناسب نسبت به تامین آب بخش کشاورزی و خصوصا باغی این شهرستان برنامه ریزی شود. 

وی توجه به مسئله آب و انجام کار کارشناسی توسط کارگروه آب و کشاورزی شهرستان اهر و استفاده از ظرفیت های موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور و مرکز تحقیقات استان در این خصوص ، اضافه کرد: به زودی هیئتی از موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور برای بررسی وضعیت باغات این شهرستان و ارائه گزارش به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و وزارت جهاد کشاورزی اعزام خواهند شد. 

وی همچنین ضمن تاکید بر حل مسائل و مشکلات بانکی و تامین نهاده ها برای کشاورزی خاطرنشان کرد: به صورت ویژه از کشاورزان شهرستان اهر حمایت خواهد شد و در این راستا به صورت یارانه ای کودهای اوره، پتاس و فسفات بین کشاورزان این شهرستان توزیع خواهد شد و برای تامین بذر کشاورزان نیز با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ره و شرکت خدمات حمایتی تعامل خواهیم کرد. 

در جلسه کارگروه آب و کشاورزی شهرستان اهر که با حضور محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، احمد محرم زاده نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی، فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، ابوالفضل غنی زاده فرماندار شهرستان اهر و جمعی از مسئولان و کشاورزان برگزار شد.

علاوه بر رسیدگی به مشکلات و خسارت های بخش کشاورزی ناشی از حوادث طبیعی از جمله سرمازدگی، تگرگ، خشکسالی و بارش های سیل آسای این شهرستان در ارتباط با تأمین آب پایدار بخش کشاورزی، احداث استخرهای معیشتی، لزوم احداث سد کچری چای، استمهال بدهی کشاورزان به بانک و سایر مشکلات حوزه کشاورزان نیز گفتگو و در ادامه از باغات خسارت دیده بازدید شد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا