اتمام عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه دهم پارس‌جنوبی

با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه ...
عملیات تعمیرات اساسی مخزن سوم واحد ذخیره سازی میعانات گازی پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت به پایان رسید.

محمد نعمتی، مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پروژه تعمیرات اساسی مخزن سوم واحد ذخیره سازی میعانات گازی این پالایشگاه در راستای حفاظت از دارایی های فیزیکی با موفقیت به اتمام رسید.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره گفت : در این پروژه با برنامه ریزی دقیق و مدون با همکاری واحدهای عملیاتی و پشتیبانی و با صرف 4662 نفر ساعت، به صورت تقریبی دو روز زودتر از زمان برنامه ریزی شده انجام و تجهیز در سرویس قرار گرفت.
محمد نعمتی افزود: بازرسی داخلی از تجهیز مذکور به منظور افزایش قابلیت اطمینان و تطابق با استانداردها و همچنین رفع نشتی از Roof Drainها با در نظر گرفتن سوابق راه اندازی انجام شد.
وی به مهمترین فعالیت های انجام شده در بازه زمانی تعمیرات اساسی مخزن سوم واحد میعانات گازی اشاره و بیان کرد: تخلیه لجن، عملیات شستشو و بازرسی داخلی بازرسی کف مخزن به منظور مشخص نمودن عیوب مکانیکی و خوردگی عملیات Patch گذاری 31 نقطه حاصل از تست MFL اعمال پوشش کف و بدنه مخزن بصورت Touch Up هایدروتست Roof Drainها و عملیات رفع نشتی تعمیر رابرسیل سقف مخزن کالیبراسیون شیرهای اطمینان از مهمترین اقدامات انجام شده در این عملیات می باشد.

به گزارش شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان کرد: مقارن شدن این پروژه با پروژه تعمیرات اساسی و رطوبت زیاد و دمای بالای هوا به دشواری های کار افزود اما با یاری خداوند متعال و همت و تلاش بی وقفه همکاران عملیاتی و پشتیبانی پالایشگاه، فعالیت های تعمیراتی مورد نظر زودتر از موعد مقرر انجام و تجهیز در سرویس قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا