واکسیناسیون بیش از ۶ میلیون راس دام در خراسان شمالی

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از واکسیناسیون بیش از شش میلیون راس دام در استان علیه بیماری های مختلف خبر داد.

دکتر حمید رمضانی ۱۶ مهر ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حوزه مبارزه با بیماری ها شش میلیون و ۳۴۹ هزار راس دام در استان واکسینه شدند.

وی افزود: در حوزه بیماری های مشترک دام و انسان یک میلیون و ۴۹۸ هزار راس دام علیه بیماری هایی نظیر سیاه زخم و تب مالت واکسینه شده اند.

وی با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ قلاده سگ نیز علیه بیماری هاری واکسینه شده اند، ادامه داد: به بیش از چهار میلیون و ۸۲۴ هزار راس دام نیز علیه بیماری های اختصاصی دام از قبیل تب برفکی، و غیره واکسن تزریق شده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی بیان کرد: در خصوص بیماری تب برفکی نیز باید ۹۰ درصد دام سنگین و ۷۰ درصد دام سبک استان واکسینه شوند که تاکنون ۹۶ درصد از دام سنگین و ۸۰ درصد از دام سبک تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی به خرید مکمل نهاده های دامی نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از دو میلیارد تومان برای خرید مکمل نهاده های دامی در استان هزینه شده است و از سوی دیگر نیز تخصیص اعتبارات تملک در دولت سیزدهم بسیار بهتر از قبل شده که بهبود ارائه خدمات توسط دامپزشکی را به دنبال داشته است.

وی هم چنین اظهار کرد: با تکمیل آزمایشگاه دامپزشکی در استان به یکی از قطب های کشور در تب مالت تبدیل شده ایم و اکنون نمونه های پنج استان در آزمایشگاه خراسان شمالی بررسی می شود.

دکتر رمضانی به حوزه بهداشت و نظارت بر مواد غذایی نیز اشاره کرد و افزود: طی شش ماه گذشته ۲۷ هزار و ۸۰۰ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده که به دنبال آن بیش از ۱۹۶ هزار کیلوگرم فرآورده که به صورت غیر مجاز نگهداری یا تولید شده بود، کشف، و ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم از آن ها معدوم شدومابقی آن ها نیز صرفا اجازه پیدا کرد به صورت مشروط مصرف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا