توجه به مناطق محروم و توزیع عادلانه ثروت، نگاه ویژه دولت است

استاندار خراسان جنوبی: ...
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: نگاه ویژه دولت، توجه به مناطق محروم، گسترش عدالت و توزیع عادلانه ثروت است.

جواد قناعت، امروز یکشنبه ۱۶ مهر در جلسه دیدار نمایندگان کارگزاری های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ضمن گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر، اظهار کرد: روستاییان و عشایر سختکوش در تأمین سلامت و امنیت غذایی کشور بسیار نقش دارند.

به گفته وی، این روزها فرصتی برای مرور اقدامات و بررسی نقاط ضعف و قوت در این حوزه برای رفع نقاط ضعف احتمالی و تقویت نقاط قوت است.

به گزارش ایسنا، استاندار با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به نقاط محروم و دورافتاده برای کاهش درصد محرومیت در این مناطق، گفت: اکنون نیز با اینکه وضعیت عشایر نسبت به نقطه ایده آل خوب نیست اما نقش آفرینی می کنند و موضوعات امنیت غذایی و اقتصادی بیشتر در جمعیت روستایی رقم می خورد.

قناعت با بیان اینکه جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهری کمتر است اما نقش آفرینی آنها در حوزه اقتصاد و امنیت و استقلال غذایی کشور بیشتر است، اظهار کرد: نگاه های لیبرالی در گذشته که می خواستند روستاها را تبدیل به شهر کنند تا حالت خوداتکایی و خودکفایی خود را از دست بدهد، اکنون کمرنگ شده و دولت سیزدهم توجه ویژه ای به حوزه روستا و عشایر دارد چرا که سنگ زیربنای تولید در روستاهاست.

وی با تأکید بر اینکه باید به روستاها نگاه اقتصادی داشته باشیم، افزود: روستاهای برخی از استان ها کم برخوردارترند که باید برای رونق این مناطق از ظرفیت هایی که در دولت سیزدهم برای توجه به حوزه روستا ایجاد شده حداکثر استفاده را ببریم.

استاندار با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان باید به سراغ سرمایه گذاران بروند و پای آنان را به استان خراسان جنوبی باز کنند، بیان کرد: با دعوت و جذب خیران می توان روستاییانی که قادر به پرداخت حق بیمه سالانه خود نیستند را نیز تحت پوشش بیمه قرار داد.

قناعت گفت: در دو سال اخیر شاهد اتفاقات خوبی در خصوص پوشش بیمه روستاییان بودیم اما کافی نیست و باید جدی تر و با عزم بالاتری این موضوع مهم پیگیری شود.

وی در پایان برای مکاتبه و پیگیری در تهران برای فعال کردن و توانمندسازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان و افزایش ضریب پوشش بیمه در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه رئیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان به تشریح وضعیت پوشش بیمه ای و اقدامات انجام شده در خراسان جنوبی در راستای افزایش جامعه هدف پرداخت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا