جذب دانشجو از ۶۰ کشور دنیا در نظام سلامت انجام می شود

 معاون آموزشی و دبیر شورای پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت: ...
اراک-  معاون آموزشی و دبیر شورای پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: جذب دانشجو از ۶۰ کشور دنیا در نظام سلامت برای تحصیل در رشته های حوزه پزشکی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل باقری فرد ظهر یکشنبه در آئین افتتاح ساختمان سه دانشکده دندانپزشکی، توانبخشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: ابتدای انقلاب بیماران صعب العلاج برای درمان به خارج از کشور اعزام می شدند، اما اکنون ۱۵۰ رشته بالینی تخصصی و فوق تخصصی در کشور داریم که با این روند می توان گفت کارنامه حوزه پزشکی قابل قبول است.
وی افزود: توجه به رشته توانبخشی بسیار مورد نیاز است چرا که کشور به سمت پیری می رود و امید است دانشکده توانبخشی اراک نیز بتواند فعالیت های خود را توسعه دهد.
معاون آموزشی و دبیر شورای پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت گفت: خدمات دندانپزشکی در کشور گران است و اکنون با ایجاد ساختمان دانشکده دندانپزشکی در اراک به طور حتم، در حوزه درمان و آموزش خدمات خوبی به مردم ارائه می شود.
باقری فرد کارنامه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی را درخشان عنوان کرد و گفت: ابتدای انقلاب، پزشکان هندی، پاکستانی و فیلیپینی بیماران را درمان می کردند که به تازگی متوجه شدیم که این افراد لیسانس پزشکی داشته اند و این در حالی است که به دلیل کیفیت مناسب آموزش پزشکی در ایران اکنون از بیش از ۶۰ کشور دنیا دانشجوی حوزه پزشکی وارد کشور می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اکنون تمام تخصص های پزشکی در کشور وجود دارد یک بیمار نیز برای درمان به خارج از کشور اعزام نمی شود.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز