برنامه دولت برای راه‌اندازی «ریل باس» از پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی مهران

استاندار ایلام در مراسم تجلیل از خبرنگاران فعال در اربعین اعلام کرد ...
 استاندار ایلام با بیان اینکه راه اندازی «ریل باس» از پل زائر تا پایانه شهید سلیمانی مهران در دست بررسی و پیگیری است، گفت: با موافقت ریاست محترم جمهور، معاونت یا مدیرکل زیارتی استانداری به زودی ایجاد می شود.

 دکتر «حسن بهرام نیا» امروز، چهارشنبه ۱۹ مهر، در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کنگره عظیم حسینی، با اشاره عملیات «طوفان الاقصی» اظهار کرد: همه مردم دنیا از قاب تلویزیون دیدند که چطور رژیم کودک کش صهیونیستی، موجب شهادت کودکان و مردم بی گناه فلسطینی شد که طی چند روز گذشته با عملیات «طوفان الاقصی» پاسخ محکمی به این رژیم منحوس داده شد که این موفقیت ها را از صمیم قلب به همه مردم تبریک عرض می کنم.

 وی گفت: همه دنیا دیدند که گنبد آهنین رژیم صهیونیستی نتوانست مانع از حملات حماس شود که لازم بود ابعاد مختلف عملیات «طوفان الاقصی» توسط رسانه ها انعکاس داده می شد که در این راستا از همه اصحاب رسانه قدردانی می شود.

 استاندار ایلام در ادامه با اشاره حضور میدانی خبرنگاران در اربعین، تصریح کرد: به برکت وجود عتبات عالیات و سیدالشهدا ع ، استان ایلام و شهر مهران گرانیگاه اربعین است و با وجود همه تبلیغات منفی علیه مرز مهران، بازهم شاهد رشد ۱۰ درصدی تردد زوار از مرز مهران در مقایسه با سال گذشته بودیم.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام تصریح کرد: رسانه های استان با هر نوع نگاه و رویکردی مدافع منافع استان هستند که نمونه بارز آن اتحاد آنان برای انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان بود که با تحقق انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز، طی شش ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده نفت و گاز به استان ایلام پرداخت شد.

 بهرام نیا با اشاره تردد ۶ میلیونی از همه های مرزهای کشور در اربعین، گفت: امسال ۵۲ زوار اربعین از مرز مهران تردد کردند و در مقایسه با سال گذشته ۱۰ درصد میزان تردد زوار در این مرز افزایش یافت.

 وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای زیرساخت های اربعین نیز افزود: طی کمتر از دو سال ۶۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین هزینه شده است که ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه راه ها بوده است، ایجاد سایبان و مه پاش، چهارخطه کردن مسیرهای مواصلاتی، ایجاد و ساماندهی پارکینگ اربعین و پایانه برکت و....بخشی از اقدامات انجام شده بود.

 استاندار ایلام با بیان اینکه اربعین سرمایه فرهنگی جهان اسلام برای جذب دل هاست، گفت: ویژگی برجسته کنگره اربعین گردهمایی همه اقوام و مذاهب در آن است که رسانه ها در اربعین صحنه های زیبایی از همدلی همه مذاهب را به تصویر کشیدند.

 وی گفت: رسانه های استان در اربعین خوش درخشیدند و پرچم اربعین را به خوبی به اهتزاز درآوردند و با عنایت خداوند متعال و امام حسین ع روز به شاهد توسعه همه جانبه استان هستیم.

 استاندار ایلام با اشاره به عملیات اجرای راه آهن استان و پیشرفت ۱۰ درصدی آن، افزود: با رایزنی های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی مقرر شد ۱۰ هزار میلیارد ریال به این پروژه تزریق شود و همچنین برای اجرای پروژه راه آهن از سمت جنوب نیز پیگیری لازم صورت گرفته است.

 وی گفت: بحث راه اندازی «ریل باس» از دیگر طرح ها و برنامه های مسئولان کشوری و استانی در مرز مهران است که با جدیت در دست بررسی و پیگیری است که در صورت اجرا، مسیر آن پل زائر تا پایان شهید سلیمانی خواهد بود.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره تقدیر رئیس جمهور از مردم استان ایلام برای برگزاری مراسم اربعین، افزود: در نشست هیئت دولت با حضور ریاست محترم جمهور، معاون اول رئیس جمهور نیز اعلام کردند در بازدید میدانی از پایانه مرزی مهران حتی یک زائر در مرز مهران گلایه ای نداشت که این افتخار بزرگی برای مردم استان است.

 وی افزود: مسئولان ارشد کشوری به واسطه اربعین توجه ویژه ای به استان ایلام دارند، بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های استان در حوزه اربعین هزینه شده که از این میزان، ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه راه ها بوده است.

 بهرام نیا با اشاره به برگزاری نشست با حضور معاون اول رئیس جمهور و پنج نفر از وزرای دولت به منظور پیگیری مسائل و مشکلات استان بعد از ایام اربعین، ابراز کرد: در این نشست مقرر شد که ۸ هزار میلیارد ریال برای ترمیم فرسودگی شبکه آب شهر ایلام در بودجه سال آینده لحاظ شود.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به وجود ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب در استان که بیش از ۱۷ سال از آغاز عملیات آنها می گذرد، خاطرنشان کرد: از طریق فروش اموال مازاد وزارت جهاد کشاورزی مقرر شد، ۱۵ هزارمیلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یابد و دراسرع وقت مورد بهره برداری قرار گیرند.

 بهرام نیا اضافه کرد: توسعه مسیر مهران - دهلران - اندیمشک و مسیر ایلام - حمیل - کرمانشاه از دیگر اولویت های استانی برای اربعین سال آینده خواهد بود.

 وی با بیان اینکه توسعه تجارت چمدانی و تصویب بازارچه هلاله شمالی در هیئت دولت با جدیت پیگیری می شود، گفت: تکمیل و بهسازی سیل بندهای شهر ایلام، راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای توسعه تجارت چمدانی از دیگر برنامه های دولت در استان ایلام است که گام های بسیار خوبی برای تحقق این طرح ها در استان برداشته شده است.

 وی با اشاره به ورود سرمایه گذاران برای دایر کردن شرکت هواپیمایی «ایلام ایر»، تصریح کرد: برای توسعه ناوگان هوایی در این استان مقرر شد یک سرمایه گذار چهار هواپیما برای برقراری پرواز در استان خریداری کند.

 استاندار ایلام با بیان اینکه هفته آینده نیز اولین جلسه طرح جامع شهرک اربعین برگزار می شود، ادامه داد: با برگزاری جلسات مرتبط تلاش می شود تا با احصا و پیش بینی اعتبار موردنیاز برای احداث این شهرک و ارائه به وزارت کشور، در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود، نیازمند جلسات فشرده و کار شبانه روزی هستیم تا در بودجه سال آینده اعتبار این طرح تأمین و ردیف ویژه ای برای آن لحاظ شود. اجرایی شدن این طرح در استان ایلام کار بزرگی است.

 وی با اشاره به تکمیل و بهسازی سیل بندهای شهر ایلام، گفت: در نشست هیئت دولت برای این پروژه ۱۸ هزار میلیارد ریال مصوب شد و مقرر گردید که اعتبارات این طرح توسط وزارت نیرو و سازمان برنامه وبودجه به صورت برابر پرداخت شود.

 در پایان این مراسم از خبرنگاران و اصحاب مطبوعات و فعالان رسانه ای استان در ایام اربعین حسینی با حضور استاندار ایلام و جمعی از مسئولان استانی تجلیل شد.

 در پایان این برنامه رئیس خانه مطبوعات استان نیز با اهدای لوحی از خدمات و تلاش های بهرام نیا، استاندار ایلام قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا