نیمی از مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ تیران، حوادث جاده‌ای است

مدیر شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون: ...
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: نیمی از مأموریت های دو تیم اورژانس ۱۱۵ تیران و کرون به حوادث جاده ای تعلق دارد.

سعید چمی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهرستان تیران و کرون در حال حاضر فعال است که یکی در بخش مرکزی و دیگری در بخش کرون واقع شده است.

وی افزایش تعداد پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی را از نیازهای این شهرستان بیان کرد و افزود: با توجه به جمعیت شهرستان و حجم تردد جاده ای امدادرسانی اهمیت خاصی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون گفت: امسال مأموران اورژانس ۱۱۵ به ۹۰۰مأموریت اعزام شدند که نیمی از آن جاده ای و مابقی مأموریت شهری بوده است.

وی تعداد مأموریت های شش ماهه پارسال را ۱۱۰۰ مأموریت اعلام و خاطرنشان کرد: بخشی از مأموریت های اورژانس تیران به شهرستان های نجف آباد و داران مربوط می شود.

چمی اضافه کرد: ساعت حضور آمبولانس در حوادث سه تا ۱۵ دقیقه متناسب با شرایط شهری، جاده ای و فاصله تا پایگاه متفاوت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون، افزایش گروه های امدادی در سرعت رسیدن به حادثه را مهم خواند و اظهار کرد: در شرایط خاص گاهی چند مأموریت اعلام می شود که امکان حضور برای همه حوادث فراهم نمی شود و نارضایتی ایجاد می کند.

وی توسعه امکانات زیرساختی و تأمین نیروی انسانی را از دیگر ضرورت ها بیان کرد و گفت: در آزمون استخدامی جدید تعدادی نیرو برای دو پایگاه اورژانس ۱۱۵ جذب می شوند.

به اعتقاد چمی فعالیت تیم های امدادی در تیران و کرون به دلیل جاذبه های گردشگری، توسعه شهری و روستایی و موقعیت جغرافیایی حائز اهمیت بوده و نباید نیازهای این حوزه مغفول بماند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا