از مسابقه ملی پارس‌آرا چه می‌دانید؟

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هدف از مسابقه ملی «پارس آرا» ریل گذاری، غنی سازی و بازارپردازی طرح های شخصیت مبتنی بر بن مایه های فرهنگی و تمدنی ایرانی اسلامی است.

«علی هوشمند» در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقه ملی «پارس آرا» نخستین مسابقه طراحی و بازاریابی شخصیت های پارسی و شخصیت پردازی در حوزه کودک و نوجوان است که توسط شورای فرهنگ عمومی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

وی هدف از این مسابقه را ریل گذاری، غنی سازی و بازارپردازی طرح های شخصیت مبتنی بر بن مایه های فرهنگی و تمدنی ایرانی اسلامی معرفی و تصریح کرد: این مسابقه باتوجه به اولویت پنجم موضوعات فرهنگی اعلام شده مبتنی بر رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جاری و برنامه ملی زیست بوم فرهنگ بنیان برگزار می شود.

هوشمند با اشاره به مزایای ویژه این رویداد از جمله: ثبت حقوقی بسته کامل طرح های شخصیت اعم از داستان، شناسنامه شخصیت ها، تصاویر آنان و نمونه محصولات، افزود: از دیگر مزایای این رویداد، معرفی و ترویج طرح های شخصیت منتخب در قالب پویش رسانه ای و نیز به هم رسانی صاحبان طرح ها با کسب وکارهای فرهنگ بنیان باهدف مدل تجاری طرح های شخصیت است.

وی تصریح کرد: شرایط شرکت در این مسابقه ارائه داستان، تصویر و شناسنامه شخصیت ها با تمرکز بر مخاطب کودک و نوجوان است و به علاوه طرح شخصیت ها باید در قالب یک محصول نمونه ارائه شود،

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام محورهای مسابقه را پویانمایی، بازی های ویدئویی، نشر مکتوب، نشر دیجیتال و سرگرمی های فیزیکی عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا