ارسال ۲۸۰ مقاله به همایش بین المللی حسابداری

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین‌المللی حسابداری از ارسال ۲۸۰ مقاله به این همایش خبر داد. ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسول برادران دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری با اشاره به برگزاری این همایش برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز گفت: استفاده از توانمندی های مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اعتلای رشته حسابداری و امور مالی کشور به ویژه در بخش گزارشگری پایدار و همچنین بازار سرمایه و الزامات گزارشگری پایدار که از سال ۱۴۰۱ پیش نویس آن طرح شده و جزو افشا های اجباری در صورت های مالی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: هدف این همایش تبیین جایگاه علمی گزارشگری پایداری از بعد علمی و حرفه ای و گزارشگری به ویژه متناسب با ویژگی ها و شرایط محیطی گزارشگری ایران، سیاستگذاری در حوزه گزارشگری در کشور ماست که در این زمینه سازمان حسابرسی به عنوان متولی گزارشگری و الزاماتی که سازمان بورس اوراق بهادار در این زمینه دارد.

برادران افزود: با توجه به شرایط کشور، الزامات مناسب و در راستای ارتقای کیفیت گزارشگری به ویژه در زمینه اینکه ما بتوانیم با توجه به شرایط محیطی شعار سال ۱۴۰۲ «رشد تولید و مهار تورم» جایگاه حسابداران در عرصه اقتصاد کلان به ویژه در حوزه گزارشگری نقش آفرینی داشته باشیم. 

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری درباره اهداف این همایش گفت: معرفی و توسعه ابعاد نوین گزارشگری مالی، معرفی و توسعه شاخص های تاب آوری بنگاه های اقتصادی، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه های کاربردی کسب و کار، تقویت همکاری علمی بین واحد های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دولتی و زمینه سازی برای هدایت رساله ها و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت موضوعات کاربردی در سطح بنگاه ها و سازمان ها از اهداف این همایش است.

وی افزود: با توجه به شرایط و زمان همایش بیش از ۲۸۰ مقاله به این همایش ارسال شده که ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده و ۳۰ مقاله به صورت شفاهی در پنل های تخصصی حسابداری، مدیریت و گزارشگری جهت ارائه انتخاب شده است که در طی دو روز دوازدهم و سیزدهم مهر برگزار می شود.

دبیر عملی بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با برگزاری این همایش ها گامی مؤثر در جهت ارتقای جایگاه حسابداری و گزارشگری پایدار و عملیاتی کردن افشای اجباری گزارشگری برداریم.

انتهای پیام/

منبع: آنا