مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ...
اهواز- رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید نسبت به تزریق واکسن آنفلوانزا اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین سرمست شوشتری عصر امروز یکشنبه در گفت وگویی رسانه ای بیان کرد: بیماری کرونا در حال حاضر حالت محلی و منطقه ای شبیه بیماری آنفلوانزا به خود گرفته است، به این معنا که افراد خاص و دارای بیماری های زمینه ای مبتلا می شوند.

وی با بیان اینکه با آغاز فصل پاییز نیز بیشترین موارد ابتلاء مربوط به بیماری آنفلوانزا بود، افزود: بسیاری از مبتلایان درمان شدند، البته تعداد اندکی از افراد که دچار بیماری های زمینه بودند، جان خود را از دست دادند.

سرمست شوشتری با بیان اینکه در نیمه فصل پاییز با بیماری های ویروسی تنفسی اطفال همانند سال های قبل مواجه خواهیم بود، ادامه داد: آمادگی ها برای مقابله با پیک بیماری های ویروسی از لحاظ واکسن و دارو و درمان مبتلایان وجود دارد.

وی با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا برای افراد دارای بیماری های زمینه ای، سالمندان، کادر درمان، افراد در معرض برخورد با بیماران و سایر افراد به میزان کافی وجود دارد، اضافه کرد: بیمارستان ابوذر اهواز به عنوان مرکز درمانی تخصص اطفال و کودکان در حال آماده باش است و تمهیدات لازم برای ویزیت سرپایی و بستری بیماران توسعه داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بیمارستان های گلستان، علامه کرمی و سینا به عنوان مراکز درمانی پشتیبان بیمارستان ابوذر آماده باش هستند و خدمات پزشکی و درمانی به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

سرمست شوشتری در تشریح مراقبت های لازم در برابر بیماری آنفلوانزا گفت: افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای باید نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا همه واکسن های موجود در داروخانه ها مورد تأیید هستند و مشکلی ندارند.

وی، بهترین کار پس از ابتلاء به بیماری، مراجعه زودهنگام به پزشک و مراکز درمانی برای تشخیص آنفلوانزا یا کرونا و آغاز مداخله های درمانی عنوان کرد و گفت: پس از تشخیص بیماری، فرد باید از سایر افراد برای جلوگیری از ابتلای اطرافیان به بیماری ها خودداری کند.

سرمست شوشتری، بر خودداری دانش آموزان و کادر آموزشی و معلم های مبتلا به بیماری های عفونی و تنفسی از حضور در مدرسه و کلاس درس تاکید و بیان کرد: باید افراد پس از سپری کردن دوران ۵ تا ۷ روزه قرنطینه، از منزل خارج شوند تا از شیوع بیش از پیش بیماری پیشگیری شود.

منبع: اخبار پزشکی مهرنیوز