سم پاشی بیش از ۹ هزار اصله درخت در شهر گرگان

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری گرگان، مهستی قدس ولی از اجرای عملیات سم پاشی با استفاده از سم گیاهی و ارگانیک خبر داد و اظهار کرد: در اجرای این طرح از سم پالیزین استفاده شد که جزو حشره کش های طبیعی و کاملا بی خطر برای انسان و محیط زیست بوده و برای از بین بردن آفات نباتی تأثیرگذار است، از این رو استفاده از این سم در فرآیند سم پاشی درختان منجر به بهبود و افزایش سلامت و زیبایی درختان می شود.

وی افزود: این روش با توجه به استفاده از صابون های یونی و غیریونی به دلیل شستن غبار از روی برگ های درختان، سبب ایجاد سرسبزی و تازگی می شود، فضای سبز را حفظ و احیا و آفات و بیماری های گیاهی را کنترل می کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان ادامه داد: سم پاشی درختان با رعایت کامل اصول فنی توسط واحد نظارت بر حفظ و نگهداری فضای سبز سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تاکنون سم پاشی برای ۹ هزار و ۵۰۰ اصله از درختان مرکبات، زیتون، پیچ گلیسین، پیراکانتا، طاووسی، بلوط همیشه سبز و ختمی درختی صورت گرفته است و این عملیات حدود برای ۲۰ هزار اصله دیگر از درختان در سطح شهر ادامه دارد.

قدس ولی گفت: عملیات سم پاشی تاکنون با عملکرد موفقیت آمیزی در سطح شهر انجام شده و نقش مهمی در حفظ محیط زیست و بهبود فضای سبز شهری ایفا کرده است.

منبع: ایمنا