آذربایجان شرقی در زمینه‌ی علم و دانش همواره پرافتخار بوده است

استاندار: ...
استاندار آذربایجان شرقی گفت: این استان با سابقه ی درخشان خود در زمینه ی علم و دانش همواره پرافتخار بوده است و نباید اجازه دهیم روشنایی این چراغ پر نور ضعیف شود.

عابدین خر م روز سه شنبه، ۲۵ مهرماه در مراسم رونمایی از پوستر یازدهمین نمایشگاه رینوتکس، اظهار کرد: رشد و پویایی در حوزه علم و فناوری، جایگاه خود را در کشورمان پیدا کرده و با کشورهای مطرح جهان در این حوزه رقابت می کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: محصول فناوران ما، بازارهای دنیا را تسخیر کرده و حوزه نوآوری و فناوری در بخش های خصوصی و دولتی کشورمان ثروت ساز است و این حوزه از آرزوهای رهبر معظم انقلاب به شمار می رود، به همین دلیل ما به وجود نخبگان در کشورمان افتخار می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روسای دانشگاه ها نیز باید با حمایت از دانشجوهای نخبه و درک واقعیت و موقعیت، در حوزه نوآوری و فناوری به گونه ای مدیریت و برنامه ریزی کنند که از دیگر استان ها عقب نمانیم و پاسخگوی نیازهای کشور و استان های منطقه باشیم.

خر م ادامه داد: اهداف و برنامه های برگزاری نمایشگاه ربع رشیدی از سال گذشته تغییرات اساسی پیدا کرده و ما نیز مأموریت جدیدی مبتنی بر نیازهای روز برای آن تعریف کردیم که این امر موجب پذیرفته شدن نمایشگاه توسط وزارت علوم و معاون علمی ریاست جمهوری در سال گذشته شد.

وی با تاکید بر اهتمام دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، مراکز علمی و وزارت دفاع به برگزاری نمایشگاه، افزود: از سازمان برنامه و بودجه و پارک علم و فناوری استان می خواهیم تا تمام تلاش خود را به کار گیرند که یک ردیف بودجه ملی برای تثبیت و رشد نمایشگاه ربع رشیدی ایجاد شود تا این نمایشگاه مرکزی برای تجاری سازی محصولات و تولیدات فناوران و نوآوران کل ایران اسلامی باشد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا