پرداخت۳۴۰۰میلیارد ریال مطالبات بیمه‌شدگان سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: پارسال سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از مطالبات این سازمان به مراکز تشخیصی و طبی این استان پرداخت شد.

داراب بارگاهی روز سه شنبه در نشست با رسانه های استان بوشهر اظهار کرد: پارسال نه تنها تمامی مطالبات موسسات و مراکز درمانی تشخیصی دولتی و خصوصی پرداخت شد بلکه معوقات سال های قبل نیز به شکل کاملی انجام شده است.

وی افزود: در ۶ ماهه اول امسال، یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال مطالبات مراکز درمانی و تشخیصی دولتی و خصوصی پرداخت شده است.

رییس سازمان بیمه سلامت استان بوشهر تصریح کرد: تمامی اسناد درمانی مربوط به مراکز خصوصی تا شهریورماه و اسناد بیمارستانی و مراکز دولتی که تا تیرماه به ما تحویل شده پرداخت شده است.

بارگاهی ادامه داد: در صورتی که مراکز دولتی و بیمارستانی اسناد مرداد و شهریورماه امسال را تحویل دهند در اندک زمان پس از بررسی، هزینه های آن پرداخت می شود.

وی بیان کرد: بیمه سلامت استان بوشهر با ۵۴۸ مرکز درمانی تشخیصی قرارداد دارد و با توجه به بروز بودن پرداخت ها، آماده هر گونه عقد قرارداد با مراکز درمانی و تشخیصی جدید هستیم.

رییس سازمان بیمه سلامت استان بوشهر یادآور شد: تا سال گذشته ۹ کد خدمتی به معلولان و توان یابان تحت پوشش بهزیستی دارای بیمه سلامت ارائه خدمت شده بود که امسال به ۵۹ کد ارتقاء یافته است.

بارگاهی ادامه داد: ارائه خدمات ارتوپدی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و فیزیوتراپی بخشی از خدمات مورد تعهد سازمان بیمه سلامت است که در بخش دولتی ۹۰ درصد و در بخش خصوصی تا ۷۰ درصد تعرفه بخش خصوصی پرداخت می شود.

وی گفت: هفت هزار و ۲۲ بیمار خاص در استان از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند که در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه های درمانی و تشخیص آنها پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا