مسیر تردد معلولان در قم هموارتر می شود

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم مطرح کرد: ...

لیلی نیک خلق احمدی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اقدامات انجام گرفته جهت مناسب سازی مسیرها برای نابینایان اظهار کرد: همه ساله بودجه ای برای مناسب سازی و بهسازی فضاهای شهری تعریف و مناسب سازی پیاده روها و پیاده راه های سطح شهر و بوستان ها به تناسب در هر منطقه برنامه ریزی می شود.

وی افزود: مناسب سازی پیاده روهای سطح شهر موجب شده که معلولان، نابینایان و مادران با کالسکه تمام طول مسیر را به راحتی تردد کنند، حتی ورودی خیابان های فرعی و کوچه ها که مسیر تردد خودروها است به صورت کف سازی مقاوم در نظر گرفتیم و مسیر نابینایان از همان ورودی تعبیه شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم تصریح کرد: هر پروژه ای ناظر مقیم و ناظر عالیه خود را دارد و تا مناسب سازی انجام نگیرد، تحویل موقت و تحویل قطعی اتفاق نمی افتد.

وی گفت: بوستان بنیادی سال گذشته به صورت آزمونه جهت مناسب سازی در نظر گرفته و پیمانکار اختصاص داده شد اما چون کف سازی را نتوانست تأمین کند، پیمانکار مجدد گرفته شده و به زودی آماده سازی می شود.

نیک خلق احمدی بابیان اینکه در خیابان امام موسی صدر و خیابان هفت تیر مناسب سازی انجام گرفته است، افزود: امسال مناسب سازی ۳۰ متری کیوانفر و خیابان کارگر طراحی و ابلاغ شده است، مناسب سازی میدان مطهری در حال انجام است، قبل از خیابان مطهری نیز کف سازی خیابان های آن جا انجام گرفته و بهسازی شده است.

وی گفت: بهسازی بوستان های مختلف اطراف جمکران ازجمله بوستان نیایش و بوستان بنی حسن ابلاغ شده است.

مدیرکل فنی و طراحی شهرداری قم با اشاره به استفاده از مصالح مرغوب برای مناسب سازی معابر اظهار کرد: در معابر اطراف حرم مطهر تلاش کردیم سنگ های گرانیت که بافت متفاوتی دارند، برای تعیین مسیر نابینایان استفاده کنیم.

منبع: ایمنا