۲۰ هزار درخواست در سامانه قمیار ثبت شد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم: ...

مجید متین فر در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به میزان استقبال شهروندان و میزان ثبت درخواست های شهرسازی در سامانه قمیار اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۲۰ هزار و ۹ مورد درخواست در سامانه قمیار ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ثبت درخواست های شهرسازی توسط سامانه قمیار در حال حاضر از طریق دفاتر اسناد رسمی و شهروندان امکان پذیر است، ابراز کرد: بیشترین ثبت درخواست ها در اردیبهشت ماه با سه هزار و ۶۴۵ مورد بوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم ادامه داد: در این بازه زمانی ۱۰ هزار و ۴۱۶ درخواست با بیش از ۵۲ درصد توسط شهروندان و ۲۵۲ درخواست توسط دفاتر پیشخوان ثبت شده است.

وی با تأکید بر اینکه ۹ هزار و ۳۷۷ درخواست نیز توسط دفاتر اسناد رسمی ثبت شده است، اذعان کرد: این تعداد بیش از ۴۶ درصد کل ثبت درخواست ها را شامل می شود که بیشترین درخواست در اردیبهشت ماه با هزار و ۷۷۱ بوده است.

متین فر با اشاره به ثبت دو هزار و ۲۴۸ درخواست مربوط به پروانه ساختمانی با ۱۱ درصد کل درخواست ها، اضافه کرد: ۳۴ درصد درخواست ها با ۶ هزار و ۸۱۰ مورد مربوط با پایان کار ساختمانی و ۱۰ هزار و ۹۶۲ درخواست مربوط به استعلامات شهرداری بوده است.

منبع: ایمنا