تسهیل دسترسی شهروندان قزوینی با احداث ۲ تقاطع غیرهمسطح

مهدی صباغی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا از نصب دوربین نظارت تصویری و چراغ هوشمند در تقاطع شورا خبر داد و اظهار کرد: تقاطع شورا به چراغ هوشمند مجهز و توسط کارشناسان مرکز کنترل ترافیک به صورت لحظه ای رصد می شود.

وی افزود: نصب دوربین با هدف رفع گره ترافیکی در محورهای تقاطع شورا از جمله جاده باراجین- بلوار شهید چگینی و بلوار آیت الله باریک بین ره - بلوار امیرکبیر انجام می شود.

شهردار قزوین از احداث تقاطع های غیرهمسطح در محور دفاع مقدس و نسیم شمال- اقبالیه خبر داد و خاطرنشان کرد: احداث این دو تقاطع غیرهمسطح با هدف تسهیل دسترسی از محور اقبالیه به جنوب و غرب قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

صباغی با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی احداث خانه فرهنگ شهید دکتر علی رفیعی، لکه گیری و آسفالت معابر، دال گذاری قسمتی از کانال چوبیندر، عملیات لوله گذاری و انتقال آب های سطحی در منطقه سه شهرداری در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: در راستای رفاه حال شهروندان رفع موانع پیش رو در اجرای این پروژه ها در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات بهینه به شهروندان منطقه دو شهرداری، عملیات لکه گیری و مرمت آسفالت محله خیام و فردوسی از جمله خیابان خیام، خیابان نادری، خیابان عدل مقابل مدرسه مهرگان و خیابان بلوار کوچه رسالت در دست اقدام است.

شهردار قزوین از ادامه عملیات روکش آسفالت حد فاصل معابر فرعی بلاغی تا محمدیه واقع در منطقه یک خبر داد و اضافه کرد: بر اساس اولویت بندی، عملیات تراش و مرمت روکش آسفالت این معابر با پیشرفت ۹۰ درصد در حال اجرا است و با توجه به شرایط جوی تا پایان هفته به اتمام خواهد رسید.

صباغی تاکید کرد: یکی از دغدغه های جدی شهرداری قزوین علاوه بر سهولت تردد خودروها در معابر اصلی، جلب رضایت مندی شهروندان در تمام سطوح عمرانی به ویژه در سطح معابر فرعی محلات است و در راستای ارائه خدمات بهتر و تأمین امنیت شهروندان هنگام عبور و مرور تلاش می کنیم.

وی ادامه داد: پس از بازسازی سنگ فرش پیاده روهای معابر ناحیه شهید بهشتی در منطقه دو شهرداری، مانع ترافیکی U شکل به درخواست مدرسه دخترانه توحید از طریق سامانه ۱۳۷ با هدف جلوگیری از تردد موتورسواران و تردد ایمن دانش آموزان در سطح معابر ناحیه شهید بهشتی نصب شد.

شهردار قزوین گفت: میله فلزی U شکل مقابل بیمه کارگزاری خیابان شهید بهشتی اصلاح و تعمیر شد.

صباغی افزود: اصلاح و تعمیر دریچه خیابان اصلی نادری جنوبی و رفع خطر با هدف پیشگیری از آسیب های جانی و مالی از دیگر اقدامات عمرانی در منطقه دو شهرداری است.

منبع: ایمنا