تکمیل پتروشیمی نگین سنقر در کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه موثر است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ...

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید صولت مرتضوی روز جمعه _ دوازدهم آبانماه_ در ادامه سفر به شهرستان سنقر و کلیایی و هنگام سرکشی از شهرک صنعتی و واحد پتروشیمی در دست احداث سنقر و کلیایی افزود: پتروشیمی این شهرستان مجموعه بزرگی است که احداث آن به همت شرکت های وابسته به دولت به ویژه هلدینگ خلیج فارس آغاز شده است.

وی اضافه کرد: طبق گزارشی که مدیرعامل شرکت پتروشیمی نگین سنقر ارائه دادند تا الان پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۵۰ درصد بوده است و بخش قابل توجهی از ماشین آلات آن نیز خریداری شده است و مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم متعهد است که هر آنچه مقدور بوده و در توان داریم به منظور تأمین منابع پروژه کمک کند و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن آن باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در شرایط فعلی کشور ایجاد فرصت شغلی کار بزرگی است و این مجموعه که در سنقر و کلیایی ساخته می شود، در کاهش نرخ اشتغال شهرستان و استان کرمانشاه مؤثر خواهد بود و امروز از چند طرح تولیدی در شهرک صنعتی سنقر دیدن کردیم که تمام آنها با توان خوب در حال فعالیت هستند.

وی گفت: بعضی از آنها نیاز به طرح توسعه ای دارند که باید در کارگروه اشتغال استان کرمانشاه بررسی شود و ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کمک خواهیم کرد که به طرح های توسعه و منابع سرمایه در گردش توجه بیشتری شود.

بر اساس این گزارش، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه اظهار کرد: مأموریت اصلی تیم مدیریتی استان ایجاد اشتغالزایی مفید و مولد است و کاهش نرخ بیکاری استان حکایت از اهتمام دولت و مدیران ملی و استانی برای استمرار این وضعیت دارد.

استاندار کرمانشاه گفت: امیدوارم با فعال سازی واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی شاهد رشد اشتغال مولد و مفید در استان باشیم.

در ادامه سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گف: سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان و بازدید از شهرک صنعتی را به فال نیک می گیریم و انشالله پر خیر و برکت خواهد بود.

وی ادامه داد: واحد پتروشیمی نگین سنقر از واحدهای صنعتی پیشران برای شهرستان سنقر است که طرح توسعه آن در راستای صنایع پایین دستی، اشتغال قابل توجهی برای جوانان منطقه خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۴۰ درصد سرمایه گذاری در پتروشیمی نگین سنقر توسط تاپیکو هلدینگ زیر مجموعه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ۶۰ درصد هم توسط هلدینگ خلیج فارس تأمین می شود.

وی گفت: ۶ طرح متیل امین در دنیا داریم و این طرح متیل امین سنقر ششمین طرح دنیا و اولین طرح در خاورمیانه و کشور است که تحولی را در صنایع دارویی، خوراکی و.. . ایجاد خواهد کرد.

در پایان این بازدید، یوسف شریفی مدیرعامل صنایع شیمیایی نگین سنقر و کلیایی گفت: پروژه پتروشیمی سنقر برای اولین بار در ایران برای تولید «متیل امین» طراحی شده است.

وی گفت: فعلا محصول این پتروشیمی وارداتی است و در خاورمیانه هم تولید نمی شود و این واحد تولیدی با ظرفیت سالانه ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن در حال ساخت است و پس از راه اندازی سهم قابل توجه ای از تقاضای بازار داخلی را تأمین خواهد کرد و از خروج ارز از کشور جلوگیری می کند.

وی در پایان گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه بالای ۵۰ درصد و بخش مهندسی پروژه بالای ۸۰ درصد است و برنامه ما بهره برداری در خرداد سال ۱۴۰۳ است هرچند قرار بود این طرح زودتر به بهره برداری برسد.

منبع: ایمنا