افراد دارای اعتماد به نفس چه ویژگی هایی دارند؟

رؤیا طاهری در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اعتماد به نفس به معنی اعتماد به قابلیت های وجودی انسان گونه ای است که خداوند به صورت بالقوه در نفس فرد قرار داده است و از انسان می خواهد آنها را به فعلیت برساند.

وی افزود: افراد دارای اعتماد به نفس، به توانایی های خود ایمان دارند، احساس می کنند که بر زندگی خود کنترل دارند و باور دارند می توانند کارهایی را که برای آنها برنامه ریزی می کنند، تا حد منطقی انجام دهند.

این روانشناس با بیان اینکه داشتن اعتماد به نفس فواید و ثمرات خودباوری زیادی دارد، ادامه داد: افراد معتمد به نفس انتظارات واقع گرایانه دارند و حتی هنگامی که برخی از انتظارات آنها برآورده نمی شود، دیدگاه مثبت خود را حفظ می کنند و خود را قبول دارند.

فرد دارای اعتماد به نفس هنجارپذیر، قانون گرا و منظم است

وی با بیان اینکه فرد دارای اعتماد به نفس، احساس امنیت می کند و در اغلب کارها به شخص دیگری تکیه نمی کند، تصریح کرد: چنین شخصی در بسیاری از موارد می تواند مستقل عمل کند و فردی هنجارپذیر، قانون گرا و منظم است.

طاهری با بیان اینکه چنین فردی مسئولیت پذیر است، اضافه کرد: فرد دارای اعتماد به نفس سریع و با اطمینان عمل و به پیشرفت های خود افتخار می کند و اینکه کسی به او نگاه کند یا نکند، تأثیری در نحوه انجام کارهای وی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فرد دارای اعتماد به نفس رفتار مناسبی در مواجهه با تعارفات از خود نشان می دهد و در مقابل افرادی که دارای نفوذ، قدرت و موقعیت والا هستند احساس ناراحتی نمی کند.

منبع: ایمنا