۲۰۰ روستای خراسان رضوی در دولت سیزدهم زیر پوشش اینترنت قرار گرفت

...

به گزارش برنا؛ علی دلگیر روز سه شنبه افزود: بر مبنای برنامه ریزی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم، تمامی روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار از اینترنت بهره مند می شوند.

وی با بیان این که توسعه پوشش اینترنت با هدف عدالت ارتباطی از سوی دولت سیزدهم انجام گرفته است، ادامه داد: بر مبنای برنامه ششم توسعه، ارتباطات روستایی ۸۰ درصد هدف گذاری شده بود که خراسان رضوی بیش از تعهدها در این زمینه عمل کرده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: با رویکرد ایجاد عدالت ارتباطی و از بین بردن شکاف مناطق برخوردار و کم برخوردار، وزارت ارتباطات برای بهره مندی کامل مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت، متعهد و پیگیر شده است.

دلگیر با اشاره به واگذاری خدمات بخش های دولتی به مخابرات و ایرانسل از سال ۱۳۹۲ افزود: این اپراتورها مکلف به ارائه خدمات به مناطق روستایی هستند و در مناطقی نیز که برای اپراتورها صرفه اقتصادی ندارد دولت موظف است از محل درآمد اپراتورها برای بهره مندی مناطق روستایی از اینترنت پرسرعت سرمایه گذاری کند.

وی شتاب دادن به تامین اینترنت مناطق روستایی را یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان رضوی دانست و ادامه داد: از ابتدای کار دولت سیزدهم بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتصال روستاهای استان به شبکه ملی اطلاعات هزینه شده است که این میزان سرمایه گذاری نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده است.

خراسان رضوی سه هزار و ۲۱۸ روستا دارد که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ روستا از این تعداد بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

بنا بر آخرین سرشماری، روستاهای استان خراسان رضوی با جمعیت بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار نفر، نسبت به جمعیت روستا به شهر، رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

منبع: برنا