اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین انتخابات مجلس در هیات اجرایی اراک

...

به گزارش برنا از مرکزی ، امیر هادی در این خصوص گفت:  ۱۷۶ داوطلب برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان نام نویسی کرده بودن که از این تعداد، صلاحیت ۱۶۱ نفر از آنها در هیات اجرایی تایید شد.

وی افزود : همچنین پنج نفر از داوطلبان با مراجعه به فرمانداری اعلام انصراف کردند، صلاحیت سه نفر از داوطلبان احراز نشد و هفت نفر دیگر نیز تایید صلاحیت نشدند.

فرماندار اراک تاکید کرد: احراز نشدن صلاحیت ها یا عدم تایید بیشتر به علت هایی مانند نقص بارگذاری مدارک در سامانه، مدرک تحصیلی و یا وجود سوابقی در استعلامات از مراجع ذیصلاح بود.

هادی تصریح کرد: نتایج به داوطلبانی که عدم احراز یا عدم تایید شده اند، اعلام می شود و داوطلبین تأیید صلاحیت شده نیز با کد رهگیری می توانند نتایج را پیگیری کنند.

وی گفت: افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده یا رد صلاحیت شده اند، می توانند مراتب اعتراض خود را به هیات های نظارت اعلام کنند.

فرماندار اراک، از اعضای هیات اجرایی حوزه انتخابی این شهرستان که در بررسی صلاحیت ها با در نظر گرفتن حدود شرعی و رعایت کامل قانون انتخابات، بستر وجود سلایق مختلف را فراهم آوردند و در چندین نشست و ساعات متوالی نهایت دقت را به کار گرفتند، تشکر کرد.

 

منبع: برنا