«اشرف مخلوقات»؛ فریاد برخاسته از دل محیط زیست

نمایش «اشرف مخلوقات» که یکی از اجراهای راه یافته بخش خیابانی به سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان است، درباره گونه ای خاص از تنها گوزن بازمانده در جنگل های ایران است.

مجتبی خلیلی درباره این نمایش به ایسنا گفت: «اشرف مخلوقات» نمایشی با موضوع محیط زیست و درباره تنها گوزن بازمانده جنگل های ایران یعنی گوزن قرمز مرال است که از زبان آن گوزن که نویسنده یک کتاب است، روایت می شود.

او با تأکید بر اینکه «اشرف مخلوقات» یک نمایش محیط زیستی است، افزود: ما در بعضی از صحنه های این نمایش، شاهد لحظات کمدی نیز هستیم اما در پایان به دلیل اینکه قصه ای که آن گوزن برای مردم روایت می کند در خصوص یک شهید به نام «میر داوود مؤمنی» محیط بان گیلانی است که در حال محافظت از این گوزن، در تالاب انزلی درمیان ۴ صیاد و شکارچی محاصره و شهید می شود، به یک تراژیک تبدیل می شود.

خلیلی بیان کرد: به دلیل اینکه داستان درباره یک گوزن به عنوان گونه ای خاص از حیوانات است که از زبان او روایت شده، غالبا برای مردم از اقشار مختلف قابل درک بوده که با آن ارتباط برقرار می کنند.

کارگردان نمایش «اشرف مخلوقات» بیان کرد: انتخاب بازیگران این اثر از جمله پویا امامی به عنوان بازیگر اصلی، بر اساس توانایی ها و قابلیت های او و بازیگران فرم نیز به دلیل قابلیت بدنی و کمک به فضاسازی در نمایش انجام شده است. ضمن اینکه ما حدود ۲۰ جلسه تمرین برای تولید این نمایش و یک ماه و نیم برای طرح، ایده و فضاسازی ها وقت گذاشتیم.

او در خصوص علت شرکت در جشنواره ی امسال خاطر نشان کرد: امسال اولین دوره ای است که بخش خیابانی به جشنواره تئاتر استان اصفهان اضافه شده و ما نیز به دلیل این اتفاق بزرگ در جشنواره استان، تصمیم گرفتیم با این نمایش در جشنواره شرکت کنیم.

کارگردان نمایش «اشرف مخلوقات» اضافه کرد: هدف ما از اجرای این نمایش، رساندن صدای حیوانات به همه انسان ها است. انسان ها حق بسیاری از حیوانات را با نابودی طبیعت، لانه پرندگان، خانه حیوانات، جاده سازی و خانه سازی در جنگل ها پایمال کرده و علاوه بر آن در حال از بین بردن این گونه حیوانات، محل زیست و زندگی آن ها هستند.

او ادامه داد: در نمایش «اشرف مخلوقات» سید پویا امامی، پدرام پور پرورش، محمدمهدی بیابانکی، جواد آتش دهقان و سروش ایرانی نژاد به عنوان بازیگر به ایفای نقش پرداخته اند، هم چنین اصغر خلیلی به عنوان نویسنده، مجتبی خلیلی به عنوان طراح و کارگردان، آدینه رحیم نژاد به عنوان طراح فضا و لباس، محمد نادری به عنوان آهنگساز، عرفان نریمانی و محمد نادری به عنوان نوازندگان و حسین کاظمی به عنوان طراح پوستر و بروشور حضور دارند.

به گزارش ایسنا نمایش «اشرف مخلوقات» در سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان اصفهان در گذر فرهنگی چهارباغ، در چهارباغ عباسی و روبروی اجرا شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا